zondag 22 september 2013

PRIVÈ EXPOSITIE IN DE TUIN

Lieve mensen,

Als je mijn blog al langer leest, en misschien de allereerste posten hebt gelezen, zal je niet ontgaan zijn dat ik van allerlei beeldende kunsten hou die met lichamen en onderdelen  daarvan te maken hebben. Of dat het nu torso`s zijn, hoofden, (sculpturen)  handen (mijn favoriet) of het totale lichaam.
Rond 2004 heb ik een aantal afbeeldingen geschilderd na voorbeeld van de kunstenaar: Rodin,  Rodin, was iemand die in zijn  beginnende carrière niet erkend werd, vooral omdat zijn kunstwerken met zijn prachtige beelden veel naakt bevatten. Dat werd in die tijd niet geaccepteerd. Pas later werd gezien hoe mooi en kunstig zijn werk was.

Als je zelf weleens geschilderd hebt, zal je gemerkt hebben  wat werkelijk  belangrijk is een schilderij ,  wat het  dus mooi en bijzonder maakt.
 ...Contouren,..  diepte,...  schaduwen,...  bepaald lichtval enz. Naakte mensen die elkaar lief hebben is het eerste wat je ziet bij deze afbeeldingen,  je zou de neiging hebben daar een conclusie aan vast te koppelen of een oordeel. Maar de essentie ligt in de blik van hun ogen... de liefde die mensen voor elkaar kunnen voelen.
Hoe langer je naar een kunstwerk (wat en hoe dan ook) kijkt, des te meer je gaat zien. Nog mooier zijn bepaalde werken waarin je ook nog eens zelf je fantasie de vrije loop kan laten gaan, er dus je eigen verhaal in kan maken.

Door te gaan schilderen of boetseren zie je ineens een schoonheid en dieptes die je normaal niet ziet.. één verkeerd plekje schaduw op een gelaat kan de uitdrukking totaal verwoesten.
Graag kijk ik met regelmaat het programma: Sterren op het doek, van Hanneke Groenteman. Hierin schilderen  verschillende kunstenaars een bekende Nederlander na... daarin zie je hoe verschillend mensen naar een persoon kijken en het vastleggen. Schitterend vind ik dat!



Veel dingen die ik geschilderd heb zijn op zolder beland... maar...tijdens de grote schoonmaak dit jaar kreeg ik er een idee mee.
Waarom ze niet laten zien? Dus heb ik ze door manlief aan de schutting laten hangen, 2 boven op het dakterras en ook èèn beneden. Vandaag plaats ik ze op dit blog en laat je gezellig even meekijken.....









 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 






 
 
 
 
 

 
 
 
 
 








 
 
 
 
 
 



Toen we deze afbeelding aan het ophangen waren, las ik de tekst en wist niet meer dat ik die tekst erop had geschreven....dezelfde tekst als op dit blog te horen is van Sarah Brichtman. Dit nummer heeft al voor langere tijd een belangrijke betekenis in mijn leven.














































 
 
 
 
 
 
 
 
 
 










 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 











 
 
 
 
 
 
 
 
 
 









 
 
 
 
 

 
 
 
 
 Zoals je ziet, heb ik ook een aantal beelden in de tuin...tuin is een groot woord, een beneden erfje en een dakterras is ons buitengebeuren. Juist door de schilderijen en beelden krijgt het geheel extra diepte en lijkt het meer en groter dan het is.
Het schilderij met de handen hangt niet buiten evenals de dame met handdoek, die hangt in de badkamer.
Hierbij groet ik jullie allemaal, en kijk ook graag op jullie blogs ook al doe ik niet meer met reacties. 
Ik hang nog ff wat rond buiten... de temp. is heerlijk, misschien pluk ik alvast een paar trosjes druiven...
voor meer werkstukken zie:

http://www.pinterest.com/youpje/paintings/

                                              lieve groetjes



                                          Nelleke 

9 opmerkingen:

  1. Schitterend, je hebt echt talent zeg, geweldig mooi gedaan. Wat ziet er dat allemaal gezellig uit, zo rustgevend ook. ik zag trouwens ook een schitterende kanten pompoen, misschien stond die al langer op je blog maar hij viel me vandaag pas op, wat een prachtig exemplaar!
    Liefs Hanny♥'
    http://tierelantijnjtes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook een hartelijke groet, Nelleke!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Nelleke. Mooier kan ik mijn maandag niet beginnen.
    Dank je wel, dit is echt genieten!!!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun je prachtig schilderen.
    Je bent echt een creatief wonder.
    Je kunt alles.
    Knap gedaan weer.
    en ze hangen op mooie toepasselijke plekjes.
    Veel plezier nog buiten in je pracht tuin.
    Nog even fijn genieten.
    Lieve Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige schilderijen heb je gemaakt. Je druiven zien er ook heerlijk uit.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Nelleke, fijn dat je weer blogt na een lange zomerpauze. Ik heb genoten van je prachtige tentoonstelling. Echt zonde om dit allemaal op zolder te laten verstoffen. Nu ga ik nog even verder neuzen op je blog, ik zag al dat je leuke borstrokkussentjes hebt gemaakt. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Nelleke ik ben er stil van, wat heb je dit mooi gemaakt!! Thema liefde, wat heb je dat goed gecombineerd met de foto's van de druivenranken en druiventrossen, symbool van vreugde en vruchtbaarheid. Prachtig!
    Ik wist het al maar zeg het nog een keer:Je bent een echte kunstenares!!! Wát heb jij een talenten, ongelofelijk.
    Hier moet je eigenlijk mee doorgaan, zó mooi!
    Je hangt het zomaar in je tuin...ik denk, dit mag niet vochtig worden wees er zuinig op...al die weersinvloeden erop...
    Het hangt wel práchtig! De kleuren komen zo mooi uit met het hout op de achtergrond,en weer je schitterende foto's. Héél, bijzonder Nelleke!

    Lieve groet,

    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je toch ontzettend creatief Nelleke. Je schilderijen zijn prachtig en komen heel goed tot zijn recht in je tuin! Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie schilderijen. Inderdaad als of ik naar beelden kijk uit de Romeinse tijd maar ook weer modern. Prachtig. Mooi dat we even mogen meegenieten.
    Ik vind dat ze het verdienen om te laten zien.

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.