maandag 28 oktober 2013

Opnieuw Primitive doll

                                       Hallo mensen,

De primitieve pop uit de vorige post was primitief gemaakt, ik ben er met een Jantje van Leiden vanaf gekomen door een foto te gebruiken voor het gezicht. Lekker snel en simpel dus, maar de uitstraling van de pop was niet meer primitief maar te gefixt, zoals Gerry in de reactie ook beaamt door te zeggen, ze is nog te mooi voor zón soort pop.

Christella noemt het een voddenpop, andere weer een lappenpop  een ragdoll of een farmstyle- pop.Leuk al die namen.
Mijn voddenpopje heeft inmiddels een ander gezicht gekregen,helemaal geen gezicht vond ik geen gezicht, zoals ook Mieke beaamde. Met hobbyverf heb ik ogen en een mond erop geschilderd, later met een natte doek weer deels eraf gewreven om een oudere "look"te krijgen.

Vodjes lijf heb ik zelf gemaakt, hierna maak ik er een paar van oude poppen.

Mijn vodje zit nu dus te wachten...op vriendjes.


 
 
 
 


I am alone............





Waiting on a friend......







 
ach....rustig maar Vodje, je vriendjes komen er snel aan
ze moeten nog even drogen,maar met de storm zal dat snel gaan.
 
 
 








De hoofden van je vriendjes zijn bijna klaar.



De meeste kleertjes hebben al een modderbadje gehad.
even geduld nog, dan komt alles goed.


fijne dag allemaal, kijk goed uit met de storm. Er waait hier aan de kust  een lekker briesje, zag net een paar lege emmers voorbij vliegen....


                                                      liefs,
                                                                                   Nelleke

12 opmerkingen:

  1. Weet je waar ik nu aan moet denken? En dat is absoluut geen kritiek want ik vind het altijd zo knap hoe jij iets karakter kan geven. Ik moet nu denken aan arme kinderen uit de 30-jaren, in de diepe crisistijd waar niets te makken viel en je er niet altijd even schoon of netjes bij liep. Ik heb een aantal boeken over die tijd gelezen en dan zien de mensen en kinderen in hun daagse kleding op foto's er zo armoedig uit.
    Dat was het eerste wat bij mij op kwam toen ik deze pop zag. Maar weer heel knap!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerry,

    Ik kan je reactie best begrijpen. Dat had ik de eerste keer ook toen ik voor het eerst dit soort type poppen tegenkwam. Ik dacht echt: Whaaaaaahhhh...wie zet er nu zón pop in huis?

    Als je de echte oude poppen neemt die er zo uit zien (niet hetzelfde natuurlijk) dan haal je eruit dat ze in een arme tijd zijn gemaakt. Er was geen stof of materiaal om ze mooier te maken. Moeders maakte voor kinderen dan toch een pop, al was het van vodden.

    Ook K.Kruse maakte haar eerste pop van een aardappel.

    Ik verdiep me nu wat langer in die poppen dus ik kijk er anders tegen aan inmiddels.

    Bedankt voor je compliment ik ben benieuwd wat je van de volgende pop gaat vinden, die gaat in elk geval iets vrolijker kijken...


    lieve groetjes terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het popje zou zo in een oud boekje kunnen staan wat gaat over straatschoffies. Je hebt er een heel goede uitstraling aan gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, ja super gaaf meis. Hier staat 'Nelleke' op helemaal van jou hand. Ik ben heel benieuwd naar de vriendjes, ze roepen inderdaad bepaalde verhalen van vroeger op en dat maakt ze juist zo heel bijzonder vind ik. Ik kan er lekker bij wegdromen Nelleke, ga zo door meis ;-)...

    liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik de lievelingsknuffel van mijn kleinzoon zie dan ziet deze er net zo uit als jouw zelfgemaakte popje.
    Ligt overal en gaat overal mee naar toe. Hoe 'viezer' hoe lekkerder.
    Schitterend dat je Vodje zo mooi hebt kunnen maken.
    Ik kijk uit naar de vriendjes van Vodje. Succes met het maken Nelleke!

    Lieve groet,

    Elizabeth



    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Nelleke......nu is ze helemaal perfect, ze ziet er oud en versleten uit, en heeft toch die heel speciale uitstraling van een pop waar "vroeger" heel veel mee gespeeld werd.
    Wat heb je dit super knap gemaakt zeg !!!!!!!!!!
    Nu ben ik heel benieuwd naar haar vriendjes :)

    Nog veel plezier met poppe maken.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja Nelleke! Deze is het helemaal ze heeft volledig de uitstraling die je aan je andere poppen geeft,een echte "Nelleke Hoffland" pop! ik ben reuze benieuwd naar haar vriendjes.
    Lieve groetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej Nelleke, dit vind ik een erg leuk popje geworden. Ik heb nog even in je vorige berichtje gekeken, daar vind ik het gezichtje en het lijfje minder goed bij elkaar passen. Komt misschien ook omdat het gezichtje te duidelijk was afgebeeld. Veel plezier met ontwerpen. Ik kijk al uit naar je volgende. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MERAVIGLIA PER I MIEI OCCHI!
    CHE BELLA QUESTA BIMBA !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi lieve nelleke.
    wat een prachtige post weer en de pop is echt een bjoetie.
    je hebt het ook zo gezellig weer allemaal gedecoreerd.
    ik heb je plaatje met directe link in de sidecar gezet van mij.
    je staat onder Josephine.
    liefs van An.
    ps, je kan ook op mijn volgers gadget klikken, hoeft niet perse via bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap gedaan Nelleke, echt leuk popje. Ach je moet maar denken dat meubeltjes ook oud gemaakt worden en soms ook armoedig overkomen,maar ik houd er wel van een enkel stuk is heel charmant. En het echt zo heel oud laten lijken is erg knap gedaan.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.