zondag 6 oktober 2013

OUD,... DUS AFGEDAAN?



                                  


 

 

 
                                       Hallo lieve mensen,

Laatst zag ik een discussie programma, het ging over de bezuinigingen, dit keer met name over de ouderen. Het had te maken over het "inleveren" van geld en pensioenen. Vooropgesteld... dat ik voor een groot deel meega in die discussie wat de oudjes betreft!
Alleen een uitspraak zoals: Als oudje tel je niet meer mee in de maatschappij..... ??? die stelling snap ik niet en baart me meteen zorgen over mijn eigen toekomst! Hoezo niet!? .... ik heb altijd met veel respect naar ouderen gekeken. En nu nog! Heeft het er niet mee te maken dat je zòn titel een beetje moet verdienen?
Niet alle oudjes zijn namelijk lief, begaan en wijs. 

Veel ouderen hoor ik zeggen: Wij hebben dit land nog helpen opbouwen na de oorlog dus we verdienen een goed pensioen en zorg.
Ik ga dat niet ontkennen, want dat is ook zo geweest! Maar zouden we dat niet allemaal hebben gedaan na een oorlog?

Zullen wij over tien jaar dan ook zeggen: Ik verdien respect, geld
enz. want we hebben de crisis weer hersteld na de jaren 2013??


Oud? wat is dat eigenlijk???







In de brocante-wereld is oud: Mooi!! hoe ouder hoe mooier. Bij:
Man bijt hond (superleuke tv.) zag ik een lieflijke dame die iets vertelde over ouderdom. Ze vond bladeren in de tuin van haar vriendin, vertelde daar iets prachtigs over....over het verval van de natuur, dus ook de mens. Niets om over te schamen maar juist iets om trots op te zijn. Mooi verteld door deze dame!!

Gisteren keek ik weer tv. (beetje bijzonder voor mijn doen, ben meestal niet zo vaak met tv. bezig)  ik zag een bekende Nederlander die op haar 65ste er nog heel goed uitzag!! Ik zag wel sporen van Botox, haarextensie, borstvergroting...enz. maar ik geef toe,: ze zag er mega goed uit! Hetzij ik toch iets miste.... namelijk een bepaald soort uitstraling... iets wat van binnenuit komt.

Daar draait het volgens mij toch om. Gevoel, uitstraling, schoonheid komt van binnenuit.
Iemand straalt iets uit....


In deze post laat ik foto`s zien die ik in een eerdere post had gezet.
Dat was geen positief bericht. Ik heb het inmiddels verwijderd. Waarom zou ik iets negatiefs op mijn blog laten staan als dit blog is opgezet om iets positiefs te laten zien?
Mensen die van andere mensen  hun ideeen geld willen verdienen, met de eer willen strijken op hun eigen blog  en daar dan een "goed" gevoel  over hebben, moeten dat dan gewoon  blijkbaar doen!

Zelf heb ik daar geen behoefte aan, zou dat dan ook nooit doen. Hun   acties  kan ik niet veranderen in een blogpostje. Wel kan ik voor een keertje mijn eigen gevoel uiten en er iets over schrijven, dat heb ik dus gedaan, kreeg daardoor als extraatje positieve  reacties uit onverwachte hoeken.

Dus... ik ben er overheen gestapt en ga weer verder.... met een nieuwe post over mijn  a.s. pop: Simon! De naam Simon heb ik van een leuk ventje, in Simon zag ik iets speciaals. Dat wil ik ook in mijn pop meegeven.




 Simon (het hoofd)  heb ik gemaakt van een stukje katoen, zelfde wijze als de ander poppen die ik heb gemaakt.




 
 
 Simon`s lijfje is van papier-maché.  De onderdelen: romp, bovenarmen, bovenbenen, heb ik bij een dame, waar ook Willem, (de hond,zie eerder post)  vandaan komt, gekocht.
De bedoeling was om een soort paspopje ervan te maken, maar dat vond ik als poppenmoeder niet mooi staan. Bij zó n lijfje, arm en benendelen hoort gewoon een hoofd!


In deze staat...  is Simon voor mij persoonlijk al perfect! Veel mensen worden zonder ledematen geboren. Of erger... moeten worden geamputeerd.
Als geheel mis je natuurlijk iets...maar als je die mensen leert kennen... heb je er geen  erg meer in. Een mens... zo ook een pop.... is eigenlijk al compleet...

 Maar het gemis van een hoofd...nee, dat vind ik persoonlijk niet
mooi ook al is het dan een pop.







Simon is al okè zo, maar ik maak met stof toch nog onder armen en benen (word dus vervolgd)







 
 
Iets wat mijn hart me ingeeft om te doen..
 
 
Voor iedereen geld dat...   volg je hart...   in ieder mens zit iets super moois!!  Iedereen is al compleet, niemand heeft een ander nodig om er zelf beter van te worden, we kunnen wel elkaars tips en inspiratie gebruiken maar nooit een ander zijn totaalplaatje kunnen copyeren.  Iedereen zal het tenslotte allemaal zelf moeten doen, en geloof me... alles zit in JEZELF!
 
 
 
liefs,
 
 
Nelleke

6 opmerkingen:

  1. Son maravillosas sus fotos.Besos desde España!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blogpost, ik heb met plezier je verhaal gelezen en je foto's bekeken. ik kijk er naar uit om Simon te zien als hij "af"is.
    Fijne zondag,liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Nelleke,

    I could totally understand what you want to say with your kind and hearttouching word.
    Unfortunately iI can' t understand dutch and the translation is a little strange to understand. So I hope I understand your words right.
    I have a box with a few legs and a body like yours but I never found a head for this. i also had a doll ( inge schildkröt) and I found at ebay a pair of arm. This is possible!
    Have a wonderful weekbebinning
    Liebe Grüße
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat poppenhoofdje (Simon) mooi gemaakt! Om trots op te zijn! Heel creatief! Leuk! Ik heb weer genoten! Fijne week, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gesproken, Nelleke! Je Simon is meer dan oke....hij is prachtig!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love...I love a lot your Blog and all beautiful things that you do. I love particularly KEESJE...is it on sale? how much does it cost in €? I adore your job, fact is seen with a lot of love. A great embrace from Venice RosaRita

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.