vrijdag 18 oktober 2013

WESPENTAILLE-PASPOPJE


 
 
 
 
 
                                          Hallo mensen,

Van alle modellen paspoppen die er bestaan, vind ik het wespentaille-model wel het mooist! De antieke en originele zijn behoorlijk prijzig (wel het fraaist).

Van een kindertorso heb ik er nu zelf èèn gemaakt. Het is dus een klein model, leuk voor op een tafeltje of kast. Ze is 58cm hoog.
De bekleding heb ik van oude linnen gemaakt. Ja...het was best een klus, maar ook leuk om te doen.
zie verder de foto's.




  





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 








 
 
 

 
 
 
 







 
 
 
 
 
 





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hierbij wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend toe,


            lieve groetjes,

                                     Nelleke

19 opmerkingen:

  1. Nou dat zal zeker een klus geweest zijn maar zeker een leuk werkje voor jou!
    Het is een prachtige torso geworden erg mooi die wespentaille en een mooie oude uitstraling!
    Ik ben weer helemaal bij gelezen en wens jullie ook een heel fijn weekend!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke,
    Wat mooi gemaakt, leuk dat linnen en ik vind de -halsketting- van zigzag band heel erg mooi bedacht en de schitterende bloem maakt het helemaal af..fijn weekend, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Nelleke, wauw meis die is inderdaad helemaal geweldig en wat een klus maar dat is aan jou wel besteed heel mooi gemaakt en zo'n heerlijke oude uitstraling...

    liefs en prettig weekend,
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat prachtig gemaakt, Nelleke!
    Door de manier van decoreren ziet ze er zelfs feestelijk uit!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke, ik kom via het blog van Mieke bij jou.
    Wow wat maak je prachtige dingen, en wat ben jij handig en creatief :)
    De poppen die je maakt zijn een droom, en dit paspopje is super !
    Wat een een werk zal het geweest zijn, maar het resultaat is er dan ook naar :)

    Fijn weekend.

    Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nelleke, onlangs was ik op een grote brocantemarkt in Brugge, daar stonden twee prachtige oude exemplaren van paspoppen met een wespentaille. Ik durfde niet te informeren naar de prijs, want alles was er zo al verschrikkelijk duur en ik zou ze toch niet kunnen meenemen hebben want ik was met de trein. Maar als ik nu uw exemplaar zo zie, moet het zeker niet onderdoen. Het is weer prachtig geworden en zeer gedetailleerd.
    Lieve groetjes en fijn weekend!
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat heb je dat mooi gemaakt. Prachtig hoor. Ik heb die dingetjes kant en klaar en jij maakt ze zomaar.zo knap van jou.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gemaakt Nelleke, echt een bijzonder dingetje, beetje brocant, ja heel leuk!

    lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooooo Nelleke, schitterend!!
    Je hebt er veel werk aan gehad maar dan heb je ook wat. Bijzonder mooi!!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige paspop heb je gemaakt. Jij ook een fijn weekend en groetjes,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelofelijk!!! Wat heb je dat mooi gemaakt! Waar heb je die houten onder en bovenkant vandaan? Het ziet er heel "antiek"uit! Complimenten, fijn week einde, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt mensen, voor de leuke reacties.

    Mieke, de bovenkant had ik nog ergens liggen, volgens mij was het een uiteinde van een gordijnroede.
    De standaard is ven een kandelaar, waarvan ik de houder heb afgezaagd.

    groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nou meid dat heb je weer mooi gefiks... super maar wat een werk allemaal... voor jou ook een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit prachtig gemaakt Nelleke, de halsband met bloem is werkelijk erg mooi.
    Liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Nelleke, ik ben helemaal onder de indruk......bij de eerste foto dacht ik, bohh die Nelleke heeft zo´n prachtige antieke paspop, tot dat ik las dat je het zelf gemaakt hebt.
    Ik weet wel dat je super handig bent hoor:)..... maar dit paspopje ziet er zooo antiek uit, ook de versiering is erg mooi brocant.
    Geweldig mooi gedaan meis !!!!!!!!!

    Nog een fijne zondag.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk Nelleke, maar wat is ie mooi geworden?
    Tja ik vond net of een week of twee geleden alles net wat feller van kleur was, maar idd misschien komt dat nog. Ik hou iig. mn camera paraat;-)
    Hele fijne week
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke , weer terug van een korte vakantie en heerlijk bij gelezen. wat een mooi kussen , zo leuk , een boek. Zo.n boekenwurm als ik zou er zeker bij in slaap vallen i.p.v. lezen. Je paspop met wespentaille , oei oei , wat een prachtig exemplaar is dat geworden zeg. Je zelfgemaakte pop Simon , ook al zo goed gelukt. Mooie jongen hoor !! Nelleke geniet van al je creativiteit ....lieve groetjes ....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig..........ik krijg altijd de kriebels als ik weer wat van jou zie.......(positief hoor hih) Supermooi weer gemaakt!
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.