dinsdag 26 november 2013

2 witte kerstboompjes

 
                                         Lieve mensen,

Bij het zien van de volgende foto`s zou je haast gaan denken dat ik al kerst-klaar bent. Maar dat is niet zo, pas na de sint komt dat.
Wel doe ik alvast een paar voorbereidingen want de Dec. maand is een nogal drukke maand en dan komt er van de meeste plannetjes helemaal niks meer.
Ik schreef laatst al iets over die brocante vleugels die ik had gemaakt van een oude sloop. Dat idee hield me nog even bezig en ineens bedacht ik dat 2 kerstboompjes van oude slopen ook wel eens leuk konden uitpakken. Ben de kast ingedoken en heb 2 slopen gevonden...naaimachien op de tafel en hoppa...daar rollen twee boompjes uit.
Eerst nog ff wat plaatjes van die vleugels.









Hier zijn ze dus, aan de linkse heb ik een gehaakte rand gestikt
waar de mooie kerstkaarten straks in kunnen (ik heb al een hele mooie gekregen, met engelen)









 
 
 

 
 
 
 

 
 
Beetje fantaseren waar ze komen te staan straks, en wat ik erbij zet...een popje? Of een paspopje met
 
 


Vleugeltjes?





Maar voorlopig gaan ze nog even de kast in. Hierna ga ik met het volgende plannetje aan de slag, als je zelf veel fröbelt herken je die "onrust"vast wel zo voor de December maand.

lieve groetjes,

                                              Nelleke
 

13 opmerkingen:

  1. Das gaaf gedaan!!!
    Ik heb van de buurvrouw ook nog een stapel oude lakens gekregen van die oude tante....dus wie weet....mooi versieren met alweer ander oud kant, wat ik al langer heb van haar...
    Hier is het alleen tijdgebrek, na een hele dag werken heb ik tegenwoordig 's avonds geen zin meer om iets te doen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk weer!! Ik ben ook al druk aan het frobelen, het heeft een tijdje stil gelegen en nu wordt ik overspoeld door ideetjes :-).

    Ik zat ook nog even naar jouw vorige post te kijken, wat ziet dat er leuk uit! De verzamelaarsbeurs staat al jaren op mijn verlanglijstje, ik ben er nog nooit geweest. Maar nu ik die fotos van jou heb gezien denk ik toch dat ik in April maar eens ga.
    Liefs,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch altijd creatieve ideeen. Ik zou het niet bedenken om van slopen een kerstboom te maken.
    Maar ik vind ze wel heel leuk, ook die met met het kanten zakje.
    We zullen vast nog meer leuke kerstspullen van je zien!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit weer een leuk idee. Ik heb het opgeslagen. Ga ze namaken, denk ik. Bedankt voor het idee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn ze de foto's van je vleugels!
    Super bedacht ook die kerstboompjes en wat een goed idee die kant om mooie kaarten achter te stoppen!
    Ja december is zo weer voorbij altijd, in je hoofd zitten dan zoveel ideetjes en er zitten altijd te weinig dagen in die maand vind ik altijd.
    Voor mij zou het wel twee maanden december sfeer mogen zijn heerlijk!
    Fijne week!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk Nelleke, leuke ideetjes heb je altijd!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke.......oh geweldig mooi weer die witte boompjes!Hoop je soms op een witte kerst hihi.En ja .uh die onrust ken ik maar al te goed,je bent met het een bezig en in mijn hoofd zit het volgende project alweer hihi..never ending story .hoop ik!
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer een leuk ideetje uit je mouw geschud Nelleke, heel mooi, het zal bij jou weer een "witte kerst" worden!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Nelleke,
    Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt. Heerlijk om zo al voor de kerst bezig te zijn.En ook zoveel ideeën te hebben voor nieuwe projectjes!! Soms zouden er meer uren in een dag moeten zitten voor alles wat in je hoofd zit te maken!! Heel herkenbaar allemaal. Geniet van al die mooie spulletjes en veel plezier met het maken van al je nieuwe projectjes!!
    Lieve groet van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Nelleke, wat een bijzonder idee, kerstboompjes van oude slopen, ze zien er superr mooi uit !!!
    Wat prachtige foto´s van de vleugels......heel inspirerend allemaal, ik krijg er zin in om ook te beginnen :)
    Nog een hele fijne week :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, eerst nog sinterklaasfeest en over 4 weken is het alweer zover. Kerst. Ik ben nu even met hele andere dingen bezig maar dit is wel weer heel gezellig.
    Leuk gedaan hoor Nelleke! Mooi dat gehaakte randje er aan voor de kerstkaarten!
    De muziekvleugeltjes aan het paspopje zien er ook leuk uit. Heerlijk om al het moois van je te mogen zien!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er weer erg mooi uit. Hoe bedenk je het, en dan ook nog een vakje voor de kerstkaarten, helemaal leuk. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie vleugels.
    Schatig popje.
    Er mooie paspop.
    Maar ik ga voor de kerstbomen.
    Zo leuk met dat kanten zakje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.