vrijdag 1 november 2013

De voddenzusjes geadopteerd en een amish babypopje



Lieve mensen,

De voddenzusjes zijn inmiddels ook geadopteerd, die gaan binnenkort net als Vodje een heel fijn huis krijgen. De nieuwe
pop die ik aan het maken was, komt dus alleen te zitten. Ik wil haar zelf houden dus om die eenzaamheid een beetje op te lossen heb ik een heel mooi geschenk voor haar ...

 
 
 
 
Voor de zusjes op reis gaan maak ik eerst mutsjes voor ze, veel te koud met die kale bolletjes.
 
 




Anne noem ik haar, ze is moeilijk te fotograferen, dat is met platte ronde hoofden heel anders dan dat er een profiel in zit, maar ik doe mijn best.
Wat me zelf het meest aanspreekt bij deze type poppen is dat ze mooi bij stillevens passen zoals oud hout, verweerde spulletjes enz. ze zijn sober, niet erg aanwezig door glittertjes strikjes e.d. maar rustig en toch heel sfeervol.








Het geschenk is dus een babypopje , een Amish
popje, zonder gezicht, zoals alle Amishe poppen gemaakt zijn.
 

 
In Anna, zag ik een oude verpleegster, die graag  zorgt voor anderen vooral bij het prille leven ven een nieuw wezentje.
 

 
 
 

 
 
 






 
 
 
 

 
 
 
 


Enjoy
 
the
 
simple
 
things
 
in
 
life







Voor iedereen die dit leest: Een heel fijn en warm weekend

                                                     lieve groetjes


                                                                                Nelleke

 

11 opmerkingen:

  1. Doe die deur dicht Nelleke...zodat ze er niet zo uitvliegen! Leuk dat ze zo een succes zijn bij de adoptieouders! Ja die gebreide kapjes doen het echt, een heel ander zicht.
    Je hebt je blijkbaar ook al echt verdiept in voddenpoppen, leuk weetje van de Amish popjes, wist ik niet. Het is een prachtig stelletje je Anne en de baby, weer met een typisch "Nelleke Hoffland" gezichtje en ook weer zo mooi in beeld gebracht, ik zit hier weer echt te genieten.
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa ze komen naar Den Bosch toe, en ze mogen dicht bij de kroon zitten. Hun plekje is al gereserveerd!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit nieuwe popje zit echt met verwondering naar haar kind te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Nelleke,
    Ik heb je reactie op mijn reactie op je vorige blog gelezen en ik snap jouw reactie ook. Ik had ook niet de indruk dat je hier een dood kindje van zou maken, maar omdat ze nog niet goed af was en zo plat lag, kwam dat schilderij weer voor mijn ogen. Dan heb je een associatie.
    Als ik nu kijk ziet ze er heel anders uit als zuster die voor een klein kindje zorgt. Ze zit, is actief en heeft een lief gezicht. Ik had ook wel even geaarzeld, maar omdat je zo beeldend bent kan dat soms iets oproepen. Dan zie ik er iets in en wil dat even met je delen. Wat ik eigenlijk alleen maar een groot compliment voor je vindt. Het was geenszins opgeschreven om je te kwetsen. Maar zo heb je het geloof ik ook niet opgevat.
    Ik vind het gewoon grandioos wat je kunt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke,


    In een woord prachtig.......

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig weer.........deze popjes zijn weer helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél mooi Nelleke! Mooie mutsjes heb je erbij gemaakt.
    Bij jou geen half werk, alles is helemaal af in kleur en stijl.
    Je laat op de foto's zo mooi de prachtige details van de popjes en hun kleding zien.
    Wens je een gezellig weekend toe!

    Liefs, Elizabeth

    Gefeliciteerd Wietske met deze prachtige aanwinst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bofferd de adoptie moeder.
    De kapjes zijn id geweldig leuk.
    Anne is een schatje zo samen met haar
    baby popje. De kleuren zijn zo mooi.
    Super leuk.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi, ze zijn geweldig meis en wat je erover verteld is zo leuk om te lezen...

    liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Nelleke, wat ben je heerlijk bezig........Anne is ook alweer zo lief geworden.
    Je hebt de foto´s weer zo mooi gemaakt, het is je goed gelukt die sobere sfeer weer te geven door de decoraties die je gekozen hebt.

    Ik wens je een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat hebben die 2 een lief gezichtje....en met het mutsje zijn ze echt af!!


    Leuk!!


    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.