donderdag 14 november 2013

een vroege piet en de give away-trekking

Hallo lieve mensen,

Als je maar hard genoeg zingt...dan gebeuren er wonderen.
In de poppenhoek word hard gezongen....

"zie de kleertjes hangen in de bomen
Sinterklaasje zal wel snel komen"


 
 
 
 
 
Alleen.... Sinterklaasje kwam niet... maar wel: ZWARTE PIET!
Bij ons heel vroeg dit jaar dus.
voor een speciale reden... maar die lees je zo,
Zwarte piet was een beetje bang van Japie de hond, die waakt over de poppenhoek, maar al snel werden ze vriendjes
 


Niet alleen zwarte Piet was een beetje bang...ook de poppen waren dat, niet van Japie maar van Zwarte piet!!






NEE.. .niet bang zijn...het is zòn lieve zwarte Piet. (Het is een supervondst bij de kringloop. Een oude "echte" zwarte piet pop! Met de orginele kleertjes aan, behalve een baretje. Die heb ik zelf  nog wel, gehaakt door mijn moeder, die krigt Piet dus op. Verder is  piet een beetje slapjes, dus die moet opnieuw ge-elastiekt worden. Ondanks dat  is het een schitterende pop!)









De reden waarom Piet  zo vroeg is. zie je hier..... Piet kan namelijk mooi helpen met de trekking voor het magazine: shabby style.
Heel graag had ik die nu met wat foto`s van die reportage laten zien , maar ik heb het nog niet. Meestal krijgen de mensen die hun woning beschikbaar stellen voor een reportage een gratis magazine van de fotograaf. Dat is bij mij niet gebeurd. Maar ik krijg er één van Joke, de eigenaresse van die brocante winkel in Frankrijk. Verder wacht ik ook op een paar magazines van die redactie zelf. Daarnaast heeft een lieve kennis in Frankrijk ook een aantal bestellingen voor mij gedaan. Dus het duurt wat lang..maar het komt goed!
Pffff...wat een verhaal weer. Zodra ik het in huis heb laat ik wat foto`s zien, niet alles....want het zijn maar liefst 25 pag.(die reportage)


Alle mensen die mee hebben gedaan, en ook nog enkele in de laatste post en mails, heb ik genummerd. die nummers staan op de briefjes hier in de schaal. Piet heeft een plakbandje op zijn hand om er één te vangen.

ohhh....foutje!!
 
 
 


 
 
ja, BEET!
 
 

 Het is nummer 1, De eerste reactie dus. en die werd gegeven door MARIAN van het blog Schunsland.




Gefeliciteerd Marian! Deze zwarte piet (hierboven) komt hem persoonlijk brengen geen nood....hij is niet groot..


 Het is een minipietje van 2 cm.(wil je even je adres doorgeven Marian)



 

Tuurlijk, lieve Piet  mag je terugkomen met Sinterklaasje. Wij willen de traditie in eren houden.

lieve groetjes allemaal....Nelleke
 

11 opmerkingen:

  1. Prachtige post, Nelleke en Marian van harte gefeliciteerd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een enig Pietje, hij maakt het wel spannend. Marian gefeliciteerd!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohh wat leuk....
    Dank je wel Piet, dat nummer 1 aan je hand bleef plakken...
    En wat gaaf dat je een Zwarte Pietenpop hebt...dat is een uitstervend ras...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere pop. Daar had je een mooie koop bij de Kringloop.
    En Marian, van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dotje die Piet.
    De boom van hier onder ook al zo leuk. Had ik toch zomaar een paar psten gemist.
    Maar heerlijk bij gelezen. Zoveel moois met pracht foto's.
    Lieve Groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Nelleke, wat een leuke vondst, een echte zwarte pietpop :)
    Marian gefeliciteerd, en Nelleke bedankt voor de leuke give away :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nelleke, bij jou staat een zwarte Piet zonder de Sint en bij mij staat een Sint zonder zwarte Piet, misschien zijn ze onderweg elkaar verloren. Hopelijk vinden ze elkaar terug tegen 6 december! Wat heeft hij mooie kleren aan, je hebt weer een schitterende vondst gedaan!
    Proficiat aan Mariane en nu maar hopen dat de bladen vlug in jouw bezit zijn.
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Nelleke wat weer een verhaal!
    leuk!!!
    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nelleke,

    Ik waag me ook eens aan een reactie. Ik weet niet of het lukt.Al een tijd volg ik je blog ik vind het geweldig knap wat je allemaal maakt. Ook de fotos zijn steeds erg mooi. Maar het mooist van alles vind ik je humor, deze keer de fotoos van die zwarte piet pop,zo grappig.
    Misschien kan je eens een boek schrijven je hebt erg veel talent.

    ik hoop dat deze boodschap overkomt.

    hartelijke groeten,
    Arletta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi, wat een heerlijk verhaal weer en gefeliciteerd Marian met de give away...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer heerlijk creatief.Leuk gedaan Nelleke.
    Marian van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.