zaterdag 23 november 2013

Verzamelbeurs Utrecht


Hallo allemaal.

Vandaag en morgen is er de verzamelbeurs in Utrecht.
Net als vorig jaar stonden er weer erg veel en erg mooie kramen met spullen.
Helaas heb ik niet zoveel mooie foto`s kunnen schieten als ik had gehoopt (het was erg druk en veel te zien)  maar wat wel is gelukt met het  kleine toestelletje laat ik toch graag even zien hier.





 Foto boven en onder zijn van de kraam: Majabrocanterie Majabrocanterie@hotmail.nl



Leuk om de verhalen van mensen achter de kraam te horen....hoe de verzameling tot stand kwam en hoe ze tot verkopen zijn overgegaan. Vaak moeite met afstand nemen...maar je kan niet alles houden... is een veel gehoord verhaal.


Van: Creation petite couture, van Sigrid ramackers.
Deze dame maakt de meest mooie poppenkleding die ik gezien heb. Met alleen antieke stoffen. Ook dit jaar was het weer een bijzonder mooie kraam.









foto hierboven en beneden zijn van de kraam : De linnenkast(www.delinnenkast.com





Deze twee kanjers stonden er ook weer. Vaak staat dit lieve echtpaar in Gouda op de brocante markt. Afgelopen jaar waren ze ook in ons dorp, bij hun heb ik Willem de hond gekocht. Dit keer heb ik meters oud kant bij ze vandaan. Mevr. vind het  heel leuk om te horen wat ik er allemaal van maak. Ik hoop ze volgend jaar weer te zien en ze deze foto te geven.



Deze kraam "Fleur's linnen" had al mijn aandacht....ik heb er een paar meter stoere linnen gekocht, die hier door de eigenaresse word afgeknipt

 Zo gaaf allemaal. Meelzakken, oude theedoeken oude broodplanken en schalen, echt een super mooie kraam.

Met deze JOEKEL van een broodplank, stofjes, kantjes een oude beer een klein kinderwagentje en nog wat klein spul ben ik weer  samen met vrienden, die net als ik een heerlijke dag hebben gehad, naar huis gereden. De beurs werd druk bezocht, het aanbod van kramen was SUPER. En...wil je er  eigenlijk toch ook nog heen....dan heb je geluk, want morgen is er nog een beursdag.
Mocht je nog gaan: Heel veel plezier, zo niet, dan ook een fantastische Zondag gewenst.



lieve groetjes,


                                               Nelleke

10 opmerkingen:

  1. Schitterende impressie Nelleke!
    Je zou toch niet zeggen dat het zo druk was haha en de foto's zijn stuk voor stuk prachtig!
    Zoveel moois te zien, daar zul je nog wel heerlijk van dromen vannacht!
    Met je nieuwe aanwinsten zullen we zeker nog meer van dit soort heerlijk te lezen en kijken posten zien verschijnen op je blog.
    Ik kijk er al naar uit!
    Fijne zondag!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nelleke, wat jammer dat deze beurs zo ver van mij vandaan is, maar dankzij jouw mooie fotoreportage heb ik toch even de sfeer kunnen opsnuiven. Ik had anders toch te veel geld uitgegeven. Je broodplank is inderdaad een enorme joekel, benieuwd wat je daar mee van plan bent.
    Nog een fijne zondag!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke beurs Nelleke. Ik dacht dat je er alleen maar verzamelingen kon bekijken maar je kunt er dus ook de mooiste dingen kopen. Veel plezier met je aankopen.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Dit lijkt me een geweldig leuke en inspirerende beurs om te bezoeken. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Nelleke, wat heerlijke foto´s, er zijn zoveel schatten op te zien, maar goed dat ik niet daar was, anders was ik nu beslist failliet hihi :)
    Ik kan me voorstellen dat het een super leuke dag was, en ik ben heel benieuwd wat je met je aankopen gaat doen, en vooral met die ernorme broodplank!
    Nog een fijne zondag.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Nelleke, wauw wauw wauw wat een heerlijke foto's wat zou jij genoten hebben...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke.......oef!Dat zijn hele mooie spulletjes daar en je zult vast wel hebben genoten denk ik!JAMMER DAT IK HET NIET WIST ANDERS HAD IK ZEKER EEN KIJKJE GENOMEN DAAR!bEDANKT VOOR JE MOOIE FOTOOS!
    LIEFS,MARJOLEIN

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oohh , kan me voorstellen dat je genoten hebt van al dat moois. Benieuwd wat je weer voor idee hebt voor je joekel van broodplank. Er kunnen anders wel een hoop lekkere broodjes e.d. op.
    Veel plezier met al je aankopen en geniet van het maken ervan ..
    lieve groeten ... Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal te gek zo'n beurs Nelleke. Dat is optimaal genieten daar, zijn de snoepwinkels voor ons.
    Je foto's zijn mooie plaatjes geworden hoor, heel duidelijk en geven een heel goed beeld weer van de beurs. Zo kan ik ook nog even meegenieten.
    Je hebt leuke dingen gekocht! Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen....
    Jij hebt altijd leuke verrassingen in petto!

    Lieve groetjes,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Nelleke dat is écht een beurs voor jou!Wat een mooie poppen en paspoppen!
    Zo'n beurs heb ik bij ons nog niet gezien, meer tussen de gewone brocante in, maar die broodplank is wel erg bijzonder! Daar kun je ook nog heerlijk stokbrood en pizza's op slaan! Leuke foto's!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.