dinsdag 19 november 2013

Hartverwarmend

 
 
 
                                              Lieve mensen



Hartverwarmend, de acties die zijn gegeven voor de Filipijnen!  Er is een bijzonder mooi bedrag opgehaald tot nu toe. Hoe tragisch zòn ramp ook is, het geeft een warm gevoel als mensen zich inzetten om een  ondersteuning aan te bieden voor de mensen uit dat rampgebied. Het zal je maar over komen zeg!

Hartverwarmend dus, vandaar dat ik mijn warme hartjes waxine- lichten er op zet vandaag. Vorig jaar heb ik ze al gemaakt, van restjes deken met aan de binnenkant zijde bloemetjes stof.

Daarbij laat ik meteen mijn laatst gemaakte ik moet zeggen: gepimpte  pop zien. Een lappenpop dit keer (net als Vodje) Het was een bestaande pop die ik een nieuw gezichtje heb gegeven en nieuwe kleertjes. Gisteren hoorde ik dat dit soort poppen populair zijn in Rusland. Wist ik niet, maar daar  ga ik me in verdiepen bij blogs en pinterest. Het is erg
leuk om elkaars werken te bewonderen.



 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 








Met deze pop ben ik op dit moment bezig. My little angel,
heeft een jurk aan die ik heb gemaakt van een heel oud weeshemd.
de vleugeltjes van organza. In de volgende post vertel ik er meer over....

tot zover,

een fijne dag en lieve groetjes ,

                                                                  Nelleke

12 opmerkingen:

  1. Ik ben ontzettend benieuwd hoe deze schoonheid er straks weer uit ziet.
    Jou Vodjes hebben een ereplekje in het atelier gekregen en weet je dat ik helemaal vergeten was om jou te bedanken voor het prachtige doosje dat er bij zat toen ik het kreeg. Die staat inmiddels op een van bijzettafels inclusief de mooie spelden er in.
    Schitterende dingen maak je toch.......
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je even stil blijft staan bij de ramp op de Filipijnen, het is inderdaad hartverwarmend hoe mensen dan met elkaar meeleven. Wij beseffen vaak niet hoe goed we het hier hebben.
    Ook je theelichtjes zijn letterlijk meer dan hartverwarmend,(hartje, dekenstof, kaarsje)én prachtig mooi. En zie weer eens wat voor een leuke pop en wat een mooie kleertjes ze weer aan heeft, een schat om naar te kijken!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk dotje van een popje met het roze mutsje! Gezellige warme waxinelichtjes heb je gemaakt! Bij jullie ook zulk somber weer,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je theelichtjes zijn mooi, Nelleke! Grappig zo'n dekenstukje als omslag.
    En je nieuwe pop is ook prachtig. Ik begrijp wel dat "men" het een beetje Russisch vindt, want het gezichtje lijkt op de baboeschkapopjes.
    En je nieuwe pop lijkt ook weer veelbelovend!
    Succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het met Gerry eens, daar lijkt ze idd op. Vrolijk en guitig koppie. De windlichtjes zijn ook zo mooi en heerlijk wollig net zoals het jurkje van de pop. Je volgende pop ziet er nu ook al erg mooi uit. Zal nog niet zo makkelijk zijn om de schaar in zo'n hemd te zetten.
    De beelden van de ramp blijven je bij, vreselijk om zoiets mee te moeten maken.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh je bent weer lekker op dreef........prachtig allemaal.En zo blijven we maar doorgaan he:)
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Nelleke,

    Wat een schattige lappenpop heb je gemaakt. Ze kijkt zo vreselijk lief..Little angel vind ik ook erg mooi.Ben benieuwd wat je nog meer met haar gaat doen.

    Fijne dag en groetjes,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke, wat een schattig poppetje is het geworden, ze heeft zo´n lief snoetje :)
    Ze zit daar zo gezellig met het theelichtje, wat ben je toch creatief met dekens, ik heb er voorheen nooit echt over na gedacht wat je allemaal met dekens kunt doen.
    Little Angel ziet er prachtig uit, met haar mooie antieke uitstraling, ben benieuwd wat je ons nog van haar laat zien :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi popje weer.....en ik ben helemaal weg van jouw hartverwarmende lichtjes, wat mooi met dat bloemenstofje er binnen in ben er weg van! Je zou een winkeltje kunnen beginnen, dan wil ik wel vast een mooi lichtje bij je kopen :-).

    Fijne avond,
    Liefs,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad vreselijk die ramp op de Filipijnen. Wij mogen onze handen dichtknijpen met alles wat we hier in dit kleine landje hebben.
    Mooi gemaakt je waxinewarmertjes! Wat heb je al veel leuke dingen gemaakt uit oude dekens Nelleke.
    Je popje is ook weer zo lief, het zijn echt van die lekkere knuffeltjes die overal mee naar toe gesjouwd worden.

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend!

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nelleke, de waxinelichtjes mooi uitzien. Ik ben blij met je kleine engel

    Lieve groetjes
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och wat is dat ook weer een schat van een lappen popje en fantastisch hoe je haar weer zo romantisch op de foto's zet! Leuk met een romantisch boekje of de super mooi gemaakte hartjes waxine lichtjes.
    Een mooi idee om daar oude dekens voor te gebruiken dat ziet er heel speciaal en schitterend uit!
    Ik ben er bijna nog 1 mooie post te lezen....

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.