maandag 4 november 2013

Mooie reportage in: SHABBY STYLE

 
 
 
Lieve mensen, ~~ Dit is het magazine (foto boven) waarin het artikel staat, waar  ik het over had in de vorige post. Het is een geweldig mooi blad, bestaat nog niet zo heel erg lang maar is al erg populair in Frankrijk.

Nog steeds heb ik het artikel niet gezien, het is in Nederland niet te koop (tenminste... zover ik weet van niet, maar mocht iemand dit lezen en wel een verkoop adres weet, hou ik me aanbevolen, ik wil er een  aantal voor vrienden, fam. en mezelf gaan bestellen).

Shabby style magazine, heb ik zelf "toevallig" dit jaar gekocht in Frankrijk. We waren er in Juni op vakantie. Hieronder vertel ik over die vakantie, een leuke tip over een brocante winkel en het "toeval" van sommige gebeurtenissen.



Frankrijk dus....Buiten de Belgische Ardennen, is Frankrijk ons favoriete vakantie land. Jaren hebben we gekampeerd met de tent.
Mijn man en ik zijn natuurliefhebbers, houden van wandelen en dingen ontdekken. Door de gezondheidsproblemen van ons beiden  de laatste jaren, kwam er niet meer van kamperen. (eerlijk gezegd wilde ik liever dit jaar ook niet) Sinds Youp er niet meer is, zijn kampeervakanties niet meer leuk (dacht ik) Youp was een enorme fan van kamperen, reizen vond hij ook leuk. De auto was zijn paradijs.
 


 Toch besloten we dit jaar er weer voor te gaan, omdat de vrijheid die je met kamperen hebt zo ideaal is.




 We kamperen behoorlijk luxe in onze karstentent.



(In gedachten ging youp ook weer mee)

We vertrokken eerst richting de Dordogne, zo mooi daar!
Het plaatsje....waar we dicht bij zaten liet zich prachtig fotograferen.




Natuurlijk bezochten we ook een oud kasteel,




 
 
 
 
 


voor dit soort foto`s ga ik dus zo graag naar Frankrijk

En ja....ik hoopte  op veel brocante marktjes, die zijn er in die omgeving meer dan genoeg, het beste is om naar een vide grenier (zolderleegverkoop) te gaan, deze zijn meestal in het weekend.
Helaas, helaas...was het erg slecht weer die eerste paar dagen in de Dordogne... gezien we een hele slechte winter hadden  gehad,
werkte dit behoorlijk deprimerend. En ja...we misten Youp vreselijk erg. Nadat we het nog even hadden aangekeken en de weersvoorspellingen hadden gehoord, zei manlief: We pakken de boel in en ik rij net zolang door totdat we zon tegen komen!! Kijk.... that's my man!!
Voor onderweg kocht ik nog een aantal tijdschriften en  toen ontdekte ik dat shabby life magazine.


 
 
 Ik was er meteen weg van. Er stonden mooie paspoppen
 in, brocante woningen tips, enz. (kon toen nooit weten dat ik er een paar maanden later zelf in zou staan) Dat kan je TOEVAL noemen. Gelukkig heb ik voor het vertrek naar de kust nog een heel schattig winkeltje gevonden, allemaal oud brocante katoen en
linnen kleiding werd er verkocht. Op de valreep kocht ik er nog wat oud kant, e.d.


Daarna reden door naar de kust....in Argelès  sur-mer vonden we een heerlijke camping. Deze plaats is in het zomerseizoen heel druk bezocht. Het is er erg toeristisch.  In  de maand Juni, heb je daar geen last van. We ontmoetten daar leuke mensen, die " toevallig" in Katwijk (waar ik vandaan kom) hebben gewoond. Het leuke van kamperen, is het sociale contact met mensen.


En de zon? Ja die vonden we. Het was precies de goede temperatuur, het strand was heerlijk, de zee mooi schoon.







Mijn plan om brocante marktjes te bezoeken kwam niet helemaal uit daar aan de kust. Hooguit een brocant marktje van 8 kraampjes heb ik gevonden... waar ik  toch nog wel spulletjes vond die  o.a. oud katoen...die ik kan gebruiken voor de poppen die ik maak en andere decoraties.






Na twee heerlijke weken vertoeven aan de Franse kust (we zaten heel dicht bij Spanje) hebben we op de terugweg nog een bezoek gebracht aan kennissen, (Ans en Arnold)  die  een mooi huis met bedrijfsruimte erbij  bezitten in het plaatsje Esperasa /montazales

voorkant van het mooie huis van Ans en Arnold

Ik vroeg aan Ans of er nog Viede graniers waren, helaas...die was net geweest. (zal je net zien)  Maar Ans wist wel een heel leuk brocante winkeltje ze kende de eigenaresse ook persoonlijk, Joke heet ze. Dus wij naar Joke.
Zo....dat was niks teveel gezegd. ik voelde me daar net als een kind in een snoepwinkel! de link van Joke`s site (je kunt er ook kijken voor een verblijfadres, Joke heeft ook een webwinkel )klik HIER




 
 

 Als je gaat kamperen zonder aanhanger dan zit je auto al bomvol!!! Maar goed ook.....zo verleidelijk....zoveel leuke spulletjes.  Onder andere dit popje  heb ik bij haar gekocht, (het is een oud popje van celluloid, het weegt maar een paar gram, helaas mist ze één sokje, ik ga haar binnenkort opnieuw elastieken.)


een stapel oude theedoeken, een geweldig leuk brocant kinderstoeltje....

 
 
en nog wat andere leuke items. Waren we niet naar de kust gereden, waren we niet bij Ans en Arnold op bezoek gegaan, had ik Joke's winkel niet gevonden, waren  die items die ik bij haar kocht ook niet op sommige foto`s te zien die nu in het magazine staan "toevallig" Kortom...hadden we niet gaan kamperen was zowiezo alles anders gelopen...

Na die  heerlijke vakantie heeft Pia, (fotografe bij bekende bladen o.a. Jeanne `d Arc, Ariadne at home, enz) contact met mij opgenomen, omdat ze foto`s had gezien bij de binnenkijkers van Ariadne at home.
De vraag was of ze foto`s mocht nemen van ons interieur. Daar moesten we eerst over na denken....maar gezien er op mijn blog ook vaak hoekjes van ons interieur staan, is in een blad staan ook wel eens erg leuk. Natuurlijk heb ik alles voorbereid, persoonlijke spullen weggehaald, sommige hoekjes anders gedecoreerd enz.
Op de dag dat Pia kwam fotograveren was het rond de 30 graden!! 
We hadden het dus niet koud die dag, en na  allerlei spullen heen en weer slepen (er komt echt wel wat bij kijken, om mooie foto`s te schieten) waren we bekaf  maar voldaan. Het was een hele gezellige dag.  De foto`s waren erg goed gelukt. Nu nog afwachten in welk blad ze zouden komen. 
 Samen hebben we hier op de bank die ene Shabby style nog bekeken...."Toevallig".
Pia hierbij mijn dank voor de prachtige foto-reportage die je hebt gemaakt, sommige details zijn precies zo genomen, hoe ik het zelf op z'n mooist vind.

Dan nog een laatste "toeval" voordat dit lange verhaal ten einde komt.... De meeste bloggers kennen Janny ( papieren rozen.)
Dan ken je ook de prachtige rozen die ze maakt, klik hier voor haar blog. Welnu....Janny heeft ook een reportage in het zelfde blad! We wisten het niet van elkaar, apart toch? Janny woont al jaren in Frankrijk in een schitterende omgeving. Op dit moment is zij in Nederland voor workshops, dus ook Janny heeft het magazine nog niet gezien. We zijn beiden reuze benieuwd!!!!

Bij de bestelling, van de bladen, doe ik er één extra.... die verloot ik onder mijn volgers. Ook mensen die mij mailen en anonieme volgers mogen meedoen. Daarvoor heb ik de instellingen iets aangepast, dus kun je ook anoniem hier (zonder account) reageren)
Wil je kans maken op die shabby life, zet dan je naam onder dit bericht.



een fijne week voor allemaal,

                                                       liefs,

                                                                                 Nelleke
 

26 opmerkingen:

  1. Wow....dat is en was een hoop " toeval ".
    Wij zeggen altijd...het moet (moest). Zo zijn !!!!!
    Ik doe ook graag mee.....
    P.s. Via Janny moet het toch niet zo moeilijk zijn om aan het blad te komen...of is dit blad er in Nederland ook ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Nelleke, toeval bestaat niet ;-) alles moest zo zijn meis, de spullentjes, de foto's van jullie vakantie geweldig mooi en zo heerlijk om ze te bekijken en wat een slimme zet om door te rijden naar waar de zon schijnt...

    Wat een geweldig magazine lijkt me dat, heerlijk wegdromen met jou foto's, dank je wel voor het delen met ons...

    Youp is volgens mij lekker met jullie meegeweest meis ;-)...

    Lieve groetjes,
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zeggen altijd, toeval bestaat niet!!Maar dit is wel erg veel ineens!!

    Maar wel super leuk voor je!!
    Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor!! Zou dat blad natuurlijk ook wel heel graag hebben. Dat begrijp je wel, als spreek ik geen woord Frans!!!

    Maar kijken kan ook erg leuk zijn, toch?

    Als het in Nederland te koop mocht zijn,neem ik aan dat je het wel op je blog zet. Dan kan ik het alsnog kopen.

    Fijne avond en geniet van de voorpret!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's met een prachtig verhaal. Die lieve Youp....
    Jouw/ jullie interieur past helemaal in dat mooie franse blad Shabby Style. Het allermooist vind ik dat alles in jouw huis uniek eigen werk is dat beslist gezien mag worden!!
    Van HARTE GEFELICITEERD Nelleke.Fantastisch voor je!!
    Leuk dat Janny ook in blad staat met haar prachtige rozen!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Nelleke, wat een verhaal met wederwaardigheden!
    En wat een gekocht tijdschrift uiteindelijk kan bewerkstelligen.
    Ik vind het een hele eer voor je!
    En ik ben gek op woonbladen, dus ik doe graag mee.
    Voor jou en Janny hoop ik dat het blad snel bij je arriveert.
    Kun je niet met Janny regelen dat ze af en toe eens het tijdschrift naar je opstuurt, als je er zoveel genoegen aan beleeft?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nelleke,

    Wat een vreselijk leuk vakantie verhaal en toeval....... Wat voor je weggelegd is .......

    Wat mooi om de foto van de hond zo te zien in de tent, erg ontroerend.

    En ja natuurlijk zou ik dit magazine willen hebben!!! hihihi ik hoop dat toeval in deze zin ook bestaat hahahah!!!

    Ik heb genoten van de foto's en van het prachtige verslag!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb genoten van je mooie verhaal en schitterende foto's. Zo zie je maar weer dat toeval niet bestaat. Wat lijkt me dat een mooi blad. Ik wil er graag een kansje voor wagen. Jammer dat er in Nederland zo weinig van dit soort bladen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oohh lieve Nelleke wat heerlijk voor je allemaal, ik denk ook dat het zo heeft moeten zijn, want zoveel toeval is een beetje teveel van het goede :)
    Wat jammer dat het blad hier niet te krijgen is, anders ging ik het direct kopen, want ik vindt ook dat je huisje en je hele decoratie perfect in dat blad past.
    Misschien heb ik wel geluk, en ik win de verloting....dan kan ik hier lekker op de bank van jou huisje genieten :)

    Ik wens je nog een hele fijne week.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb even de tijd moeten nemen om je verhaal helemaal te lezen, wat een hoop leuke "toevalligheden" kom jij op je pad tegen Nelleke. Allereerst heb ik mijn ogen uitgekeken hoe jij van een eenvoudige tent zoiets gezellig maakt en dit zonder Youp te vergeten. Je hebt blijkbaar een hele mooie vakantie beleefd en weer leuke spulletjes kunnen scoren.
    Ik ben zelf ook reuzebenieuwd naar het blad, wat een eer voor je dat zelfs je naam op de voorpagina staat, je wordt nog een beroemdheid, alhoewel ik van je weet dat naamsbekendheid niet je ambitie is, geniet er toch van!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zeggen wel eens toeval bestaat niet. Soms moeten dingen gaan zoals ze gaan. Maar met zo'n uitkomst!! Is wel heel speciaal, en komt ook door je eigen toedoen. Je maakt gewoon prachtige dingen. En ook ik lees altijd graag mee op je blog. Zou het dan ook geweldig vinden om het blad te winnen.

    Ben zo benieuwd.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Nelleke, wat een verhaal! Leuk ben heel benieuwd naar je reportage en dat blad!!!! De grote pop (Grietje?) die jij hebt heb ik ook, nog van toen ik zelf klein was...Heb jij toevallig een patroon/werkbeschrijving van/voor een paspop? Of kinderpaspop? Heel veel groetjes, Mieke van de Bilt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk verhaal om te lezen en natuurlijk heel erg leuk voor je dat er zo'n mooie reportage in dat blad staat. Ik zal ook eens kijken of ik het ergens zie en anders maak ik hier graag een kans. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Via Janny waar ik vorige week een workshop volgde kwam ik op je blog terecht. Jammer dat het blad hier niet te koop is, dus daarom probeer ik het op deze manier.
    groet van Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi lieve nelleke
    wat een heerlijke post en verhaal en wat zal je genoten hebben in die kleine winkeltjes.
    heerlijk om dan toch nog te slagen voor oud kant en andere mooie spulletjes.
    geniet er maar van hoor want je verdient het.
    en wat een eer om thuis gefotografeerd te worden.
    je huisje is dan ook werkelijk een paleisje om te zien.
    liefs van An.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je een leuke vakantie gehad Nelleke, ja zo prachtig al die oude ruines, huizen enz. denk dat je toch wel langs ons geraasd heb op de terugweg, hihi.Je reportage is prachtig hoor in het magazine, wat heb je je huis leuk ingericht en heel persoonlijk zo met al die mooie dingen die je gemaakt hebt,

    lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat blad lijkt me prachtig, mooie foto's
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallootjes, jij weet zelfs een eenvoudige tent een prachtige brocante uitstraling te geven.En toeval bestaat volgens mij ook niet.Ik zie het zo je moest een drempel over om toch zonder Youp op vakantie te gaan en door jezelf te overwinnen kreeg je daar iets voor terug in de vorm van een artikel in dit werkelijk super mooie blad.Het klinkt misschien zweverig maar misschien heeft youp je een teken gegeven om je te bedanken voor alle fijne jaren dat je zo goed voor hem bent geweest?Ik wil natuurlijk heel graag mee loten voor dit leuke blad.Kan ik af en toe bij je op visite komen zonder dat je last van me hebt hihihihihi
    Groetjesssssssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk blad.
    Die zou ik ook wel willen hebben,vandaar dus mijn reactie.
    Groetjes,
    Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Nelleke, door het laatste blogje van Wietske uit Den Bosch, ben ik op jouw blog gekomen. Ik kreeg meteen 25 blogjes van je binnen en dat was genieten. Heerlijke verhaaltjes, tips en dingen maak je. Chapeau. Ik ga je nu volgen. Heel fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welkom nieuwe volgers,

    @Anita-rose,

    slik............. die reactie van jou!
    Van alle reacties die ik heb ontvangen, was dit ronduit de allermooiste. Complimenten over de spullen die ik maak...zijn vaak erg mooi, maar dit over youp raakt me het meest, omdat het iets puurs is.

    Ik ken je nu al jaren....dus last van een bezoekje van jou hier .... is geen last hahaha...maar dat weet je wel,

    groetjesss


    Nelleke



    BeantwoordenVerwijderen
  21. Via supergoof bij jou geland voor de allereerste keer...wat een mooie blog ..... Wij zeggen hier " toeval bestaat niet , het moest zo zijn ". Ik ben heel erg benieuwd om het artikel over jou te zien in het tijdschrift . Dus ik doe heel graag mee , als het nog kan.

    Vlaamse groetjes Gerd

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Nelleke wat super! Ik zou er zomaar hebberig van worden van al die mooie fotoos! Heerlijk om bij dit regenachtig weer zulke mooie fotoos op jou blog te zien! Ben benieuwd naar dat blad.ik ken het nog niet!
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je kan supertrots zijn en een prachtige fotorapportage van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooo, Nelleke wat een super gezellig lang verhaal heb je hier gemaakt, echt eerlijk even met je weg dromen naar Frankrijk!
    Super de luxe jullie mooie bed in de tent en lachen dat je daar dan ook weer precies dat stijltje maakt als bij je thuis met je mooie nieuwe vondsten!
    Schitterend de foto's van het kasteel en de mooie blauwe zee!
    De spreuk over toeval zou ik ook zomaar zelf bedacht kunnen hebben want toeval bestaat echt niet zeg ik altijd.
    Dat zal zeker een heel leuk , vermoeiend maar aparte ervaring zijn geweest die foto's voor dat tijdschrift ik ben erg benieuwd hoe alles er in komt te staan.
    Nu ik de naam van Jannie zie staan...ik heb haar nog iets beloofd ....ga ik morgen meteen doen!
    Jeetje hoe gaaf is het dat je nu in dat tijdschrift komt...heb ik zomaar weer een beroemde blogvriendin erbij haha.
    Geniet van een fijne week!
    Liefs Maia
    Enne o, ja ik ding natuurlijk graag mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het was weer even genieten van je verhalen en foto's. Heerlijk. Ben zelf ook zo gek op Frankrijk, zoek nu voor een speciaal projectje een oude franse babyweegschaal ... denk dat ik on route moet :). Zag dat je je slaapkamer hebt gedaan, helemaal leuk, wat ik er van zag. Mijn poppenzolder krijgt ook steeds meer vorm, heerlijk droomwerelde bovenop mn huisje.
    Liefs
    Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Nelleke
    Ik weet niet of je al een adres hebt gevonden waar je het blad kunt kopen maar misschien heb je hier iets aan
    http://www.journaux.fr/maison-et-deco-shabby-style-_decoration_maison-jardin_167136.html
    Volgens mij wordt het ook in Duitsland uitgegeven, ik heb vorige maand twee tijdschriften gekocht en volgens mij was de ene de Duitse uitvoering van dit blad

    Maar wat leuk dat jij er ook in staat wie weet krijgen wij het ook nog te zien
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.