zaterdag 2 november 2013

Nurse Anna, en een reportage in een Frans tijdschrift

                                            Lieve mensen,

Daar ben ik al weer met een blogpostje. Gisteren liet ik pop Anna al zien ( zie vorige post) en vertelde over haar roeping als verpleegster. (bedankt voor de lieve reacties daarop)
Vandaag heb ik een uniform gemaakt voor haar. (van antieke servetten, gekocht in Frankrijk).

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 





De initialen M.M. staan voor:.............weet ik eigenlijk niet... ik heb deze servetten in Frankrijk gekocht bij een geweldig leuk brocante zaakje. Over dat zaakje en nog veel meer over Frankrijk vertel ik in de volgende post.


 
 




Zelf heb ik 10 jaar in de zorg gewerkt, bij de thuiszorg. Nu werkt mijn dochter bij de thuiszorg en doet een opleiding voor verpleegkundige niveau 4. Alles wat met verpleging te maken heeft had altijd al mijn belangstelling. Ook alle items die erbij horen.
Met name de antieke items.... sommige dingen zien er een beetje eng uit maar zijn daardoor juist zeer interessant. Ik kijk ook graag films over psychiatrie, mijn favoriet is: one  flew over the cuckoo`snest.




Laatst had ik het ""ziekenhuis thema"" op de plank, boven de bank,
gedecoreerd. Ja... hahaha ...zelfs de bloempotten waren in het verband... ach.... moet kunnen toch??
Deze twee laatste foto`s zijn door een professionele fotograve genomen. Ze zijn bedoeld voor een reportage in een Frans blad. Dat blad is gisteren op de markt gekomen, er staan een heel aantal pagina`s kijkplezier in van onze woning en mijn passie, de poppen.
Zelf heb ik het blad helaas nog niet binnen....maar zodra ik meer nieuws daarover heb, laat ik het hier natuurlijk weten.
De foto`s heb ik wel gezien, en die zijn fantastisch mooi gemaakt.











Intussen kramen we dus nog wat voort, (geheimje nog)  er is nog zòn klein Amish baby'tje op komst.


fijne zondag alvast voor iedereen die dit leest.

                                                                         liefs


                                                                                   Nelleke

 

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi weer allemaal, schattig, dat Amish babypopje, en je verpleegkundige ziet er prachtig uit. Wat leuk, zo'n thema-plank,de deken op het bedje is net de ziekenhuisdekens uit mijn jeugd, en die bloempotten zien er leuk uit, zo met die... , ja, hoe heten die dingen?, bijeengehouden!
    Ik ben benieuwd naar dat Franse blad, en de foto's, ik hoop voor je dat het gauw binnenkomt!
    Het was weer genieten bij je!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ze mooi geworden. Helemaal geen moeder naar ik dacht, maar een toegewijde zuster.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Corrie, dank je!

    ha Cisca, die bijeengehouden...dat zijn zwachtels, die worden om de onderbenen en soms onderarmen van bejaarden en zieke mensen gezwachteld om oedeem te voorkomen.

    ja, als ik wat weet zet ik het op mijn blog.

    groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind haar helemaal geweldig Nelleke! Ben vroeger zelf ook zuster geweest!
    En wat een eer voor je om met een reportage in een Frans blad te staan.
    Ben heel benieuwd!
    Wens je nog een mooi weekend verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Nelleke wat een heerlijk mooi zustertje is het geworden ben heel benieuwd naar het kleintje.
    Leuk een artikel met foto's in een frans blad 'spannend' ben heel benieuwd.

    liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet niet gekker worden hoor....onze Nelleke in een frans tijdschrift haha.
    Wat moet dat een apart gevoel zijn en je zult zeker niet kunnen wachten om te zien hoe het er uit ziet gaaf!
    Erg lief de servetten jurk voor deze pop!
    Ik had de vorige post gemist maar wow wat zijn dat ook weer prachtige plaatjes echt een Amisch look inderdaad.
    Ben heel benieuwd naar de Amisch baby.
    Fijne weekend
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nelleke, wat is nurse Anna mooi met haar verpleeg-outfit!
    Gisterenavond heb ik naar een film gekeken over de Amisch gemeenschap, daar opende een jong meisje een koffer met spullen uit haar kinderjaren en ja hoor, daar zaten ook twee voddenpopjes in zonder gezichtje.
    Nelleke, als je ooit eens in België bent, een leuke tip, bezoek eens het museum Dr. Guislain het is een museum in Gent waarin de geschiedenis van de psychiatrie wordt weergegeven aan de hand van gebruiksvoorwerpen.
    Fijn dat je in het blad staat, ga er morgen naar op zoek, hoe noemt het blad ook alweer?
    Nog een fijne zondag!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke, wat is je kleine verpleegster superrr mooi geworden, het uniformpje ziet er zo prachtig antiek uit, het is je allemaal weer geweldig gelukt !!!!
    Wat spannend zeg......een frans tijdschrift.....en foto´s van je woning en poppen erin......nu ben ik toch wel héél nieuwsgierig geworden:)

    Ik wens je nog een hele fine zondag.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent helemaal op dreef. En dan ook nog in blijde verwachting, prachtig Nelleke! Ik kijk uit naar de komst van de kleine.

    Liefs,

    Elizabeth


    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOHH Nelleke toch !! Wat maak je weer een prachtige poppen .. geweldig om te zien. Een artikel in een Frans blad , helemaal te gek. Ben nu al heel benieuwd naar het volgende blog om er over te lezen en genieten.
    Heel veel plezier en lieve groeten... Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke
    Wat een leuke blogpost weer, ik heb het met plezier gelezen en bekeken. Wat is die pop mooi zeg en dat verpleegstersuniform is schitterend, wat knap gemaakt.Ik zie ook een piepklein bedje staan met wieltjes, wat een schatje is dat zeg. Een bloempot in verband moet kunnen haha, jij bent al net zo "gek" als ik merk ik wel, ik ben gek op beren en er heeft een hele tijd een zieke beer in de stoel gezeten, hij had zijn arm gebroken en heeft heel lang in een mitella gehangen.......lol.
    Mijn beren hebben ook piercings, ringen en armbanden om, grappig toch? Ik kan er gewoon zo van genieten en dat is het allerbelangrijkste!
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.