zaterdag 30 november 2013

Oude kerstdozen

 
 
 
Lieve lezers,

De reacties op de sneeuwmannetjes van wol waren erg leuk, ik las eruit op dat er toch nog surprises worden gemaakt! Jammer genoeg doen wij niets meer aan de sint. Ik hou er zo van! Maar niet getreurd, knutselen blijf ik toch wel, hihi.
Dit keer heb ik net als vorig jaar een oude kerstdoos opgepimpt.
De afbeelding op de doos heb ik van Janet design blog afghaald,
voor haar mooie afbeeldingen klik je hier
Wat een schattig plaatje. Ik heb het op calque papier geprint, en daarna met dubbelzijdig tape op de deksel van de doos geplakt.







 
 
 
 In de oude kerstballendoos met vakjes leg ik gaas, in de linker vakjes poezie -plaatjes, in de midden 3 papieren-popjes, gemaakt van poezie-plaatjes (de hoofden) servetten (de jurkjes) en pijpenragertjes( voor het lijfje ). Daaronder wat oude kerstballen
met poezie-plaatjes erop (natuurlijk van engeltjes) Rechts in het vak een opgerold stuk muziekblad. Ik werk alles met een dun randje roze kant af. Op de hoek een oud kaarsenklemmetje.







 
 
 
 










 
 
 



Deze dozen zijn allemaal echt oud, ik heb ze in de loop der jaren opgespaard. Voor meer ideetjes met oude kerstdozen kun je hier rechts aan de zijlijn kijken, even op het plaatje klikken en je komt op die post.


 
 
 
 Een nieuwe knutseldoos, de inhoud moet ik nog maken maar de deksel is al klaar! De afbeelding heb ik met hoedengaas afgewerkt, en daar aan wat pareltjes geplakt.











Dit ideetje is ook leuk als surprise te maken natuurlijk. Gelukkig zijn de laatste jaren poezie-plaatjes weer bij veel zaken verkrijgbaar. Maar je kan ze ook van afbeeldingen op de pc uitprinten, hieronder vind je er een paar.







Veel knutselplezer!!!

                                                   lieve groetjes,   Nelleke

 

11 opmerkingen:

  1. Prachtig, prachtig, wat heb je dat mooi gedaan. Het lijken wel echte popjes. En dat tweede doosje vind ik helemaal super zo met dat 'gaas'eroverheen.
    Wat is het toch een genot om op jouw blog te vertoeven.

    Groetjes van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OooooooooooNelleke wat een fantastisch mooie post weer!
    Ik kom al helemaal in de romantische kerst sfeer hierop de bank midden in de nacht haha.
    Net ook al een advents muziek programma op duitsland gekeken en inderdaad sint moet nog komen, zeker op school donderdag.
    Ik heb de mooie plaatjes van Jeanet ook al opgeslagen, wat zijn ze mooi op kalk papier een top ideetje weer van je!
    De doos met hodengaas is ook prachtig met die pareltjes heel subtiel er op.
    Heerlijk hoe jij kunt decoreren!
    Ik geniet er van!
    Welterusten en een fijne zondag!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ben je weer goed bezig geweest, erg mooi geworden die dozen en poppetjes
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig Nelleke, het is net echt oud. Heel mooi, echt leuk gemaakt, zo feestelijk ook voor Kerst!
    Fijne zondag,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de plaatje dank je.
    De dozen ja ik herken ze nog.
    Zo leuk en de nieuwste die mag er ook zijn.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer stuk voor stuk zo prachtig romantisch om bij weg te dromen...
    Bedankt Nelleke, je hebt mij weer geïnspireerd!
    Nog een fijne zondag!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Nelleke, wat een mooie plaatjes en de dozen zijn super lief en dromerig...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige doos heb je gemaakt, Nelleke! Zo heerlijk romantisch!
    Helaas lukt het mij niet meer om te knutselen, maar als ik dit weer zie, dan kriebelt het altijd een beetje. Dat zul je vast begrijpen.
    Een fijne zondag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag 1e adventszondag en wat ziet het er allemaal gezellig bij je uit Nelleke.
    Leuk dat je het plaatje van Janet zo hebt gebruikt. Print ziet er erg mooi uit!
    Wat een idee van die oude kerstballen in een versierde doos!! Heb je erg leuk gedaan!
    Ik heb ze ook liggen, zijn 60 jaar
    oud en ook nog in de doos van toen.
    En zoals altijd weer prachtige foto's Nelleke!!
    Fijne zondag nog.

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer heerlijk om naar te kijken, Nelleke!!!!
    Je brengt me op ideetjes
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die doos is prachtig en die poppetjes zijn erg leuk. Daar kun je ook van alles meedoen. Dank voor de leuke ideetjes. Fijne week, lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.