donderdag 12 december 2013

Het Kersthoekje is klaar



Lieve mensen,

Een paar posten geleden schreef ik over een nieuwe pop, my little angel.  In deze post laat ik haar zien, want ze heeft een rol in ons primitieve kersthoekje. Het is het hoekje waar normaal de poppen in zitten, vorig jaar had ik er een kerststal in gemaakt, misschien heb je dat toen gezien, zo niet....en je wilt het toch nog wel zien klik dan hier

 
 Dit keer heb ik het maskertje niet zelfgemaakt, wel zelf geverfd, en het lijf ook zelf gemaakt. Haar wijde jurk heb ik uit een oud weeshemd geknipt. de vleugeltjes van antiek organza.
De engel is klaar en wacht geduldig af....




Ze staat samen met de diertjes onder mijn alternatieve kerstboom.
Deze heb ik geschilderd op de achterkant van  oude deurtjes.
(dezelfde deurtjes die hier rechts op het welkomplaatje staan)








 De kribbe staat klaar....op 25 Dec. komt daar het kindje in te liggen...







 
 


Op de klepbank zit een oude beer, bij hem slapen 2 lammetjes en een oud konijn, dat zijn mijn aankopen geweest op de laatste verzamelbeurs in Utrecht.



 
 Deze lieve schatten had ik al, ik heb een mooi karretje voor ze gemaakt, het onderstel komt van een oud wandelwagentje.


 rustig en stil is het in dit hoekje...dat vind ik prettig, stil en toch knus.







 In afwachting op de aankomende kerstdagen...



Ik vertelde al dat ik niet veel aan kerstversiering doe dit jaar...
Hier en daar een bal, een kerstklokje, op de etagere met kantjes heb ik nog wat ballen gelegd en een piek op de top, zo ontstaat er alweer een primitieve kerstboom.



Deze twee houden al een heerlijke winterslaap. Dat volg ik maar eens op....misschien nog één postje voor kerst...(voor de kerstwensen) en dan eens een poosje pauze.

Bedankt voor jullie bezoekjes en steeds lieve reacties! Ook via de mail en facebook.


lieve groetjes,

                                              Nelleke

18 opmerkingen:

  1. Lieve Nelleke,
    Je hebt er weer een gezellig hoekje van gemaakt, leuk hoe die dierenbende en je mooie witte engel zitten af te wachten naar kindje Jezus.
    Ik hoop dat we hem nog te zien krijgen voor je pauze?
    En je weet ondertussen wel dat ik steeds smelt voor je lammetjes hé.
    Die etagère is helemaal af met die piek erbovenop en enkele kerstballen erbij, ik vind ze heel mooi!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gedaan, en zo heerlijk rustig, zonder al die versieringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een boel gemist zie ik.
    Maar ben weer bij.
    Ben zo druk geweest dat ik er overal veel gemist heb. Sta vandaag op de markt in Gouda. Het is weer Kaarsjes avond. Zo gezellig.

    Wat een super schattig hoekje heb je gemaakt. Schat van een engel.
    Heel heel veel sfeer.
    En je boom vind hem erg leuk. Zo mid je de echte boom niet.

    Van de posten hieronder vind ik het wind lichtje zo super mooi. En je hebt alles weer zo mooi beschreven.
    Mooie kransen en gezellige kerst boompjes.

    Als ik je niet meer zie hier
    Hele Fijne Feestdagen en alle goeds in 2014.
    Lieve Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nelleke,

    Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit bij je. Ik wens je hele fijne feestdagen en een mooi 2014.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie Kerstpop engel heb je gemaakt Nelleke!En prachtig Kersthoekje, straalt altijd zoveel vrede vanuit vind ik, dat is het gevoel wat ik er bij krijg.
    Hè ja lekker even van de komende tijd en de feestdagen genieten!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig plaatje heb je daar neergezet!
    Heb van je foto's genoten.
    Op zijn beurt verlangen we allemaal wel eens rust, ik op dit moment, maar volg je gevoel als je denkt er ook even aan toe te moeten geven.
    Ik wens je een mooie tijd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er weer heel sfeervol uit! Weer een mooie pop geworden en al die dieren erbij, schitterend! De kerstboom heb je ook mooi gemaakt.
    Een ieder richt de kerst in op zijn of haar manier. Rust in al die drukte is best belangrijk.
    Bij ons dit jaar alleen de ster, een kerststuk, heel veel lichtjes...en heel veel dozen :).

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nelleke, de kersthoekje is zo schattig!
    Dit is een mooi idee. Alle poppen en dieren wachten op het Christuskind.
    Prettig weekend
    Lieve Groet
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Nelleke, wat een prachtige post met zoveel mooie foto´s om van te genieten :)
    Wat een leuk idee zo´n alternative geschilderde kerstboom en al die diertjes erbij, het ziet er warm en knus uit.
    Jouw little angel is prachtig geworden !!
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Nelleke, heel mooi gedaan je poppenengel is geweldig wat een lieffie en ik vind je alternatieve kerstboom super heerlijk rustig en toch echt helemaal kerst...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Nelleke
    wat een prachtig kersthoekje heb je gecreëerd en de etagere ziet er geweldig uit.
    prachtige post en foto's meisje.
    heb je mijn envelop al gehad?
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Nelleke, er gebeurde iets vreemds, dus ik weet niet of mijn reactie geplaatst is.Het ziet er prachtig uit, fijne dagen in je gezellige huis. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zeer interessant, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nelleke , wat een sfeervol kersthoekje. En dan little angel , wat is ze mooi gemaakt !!
    Nelleke , wij wensen jou en je gezin hele fijne kerstdagen en een heel goed en gezond 2014. Hoop dat er weer veel goeds op je pad mag komen ...
    lieve groeten ... Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijne Kerstdagen Nelleke, maar dat zal wel lukken met al die mooie kersthoekjes en alle goeds gewenst in 2014!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Nelleke
    Wat heb je dat kunstig gedaan zeg!Heel mooi en dank je voor je lieve berichtje op mijn blog!Voor jou van harte hetzelfde en een creatief 2014!
    heel veel liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Nelleke,

    Heel hartelijk bedankt voor de mooie kaart meet lieve woorden. Ik wens jou en je gezin ook hele gezellige kerstdagen en dat al jullie wensen voor 2014 uit mogen komen.

    Lieve groeten van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.