donderdag 5 december 2013

Persoonlijke kerstgeschenkjes

Lieve mensen.

In deze post laat ik wat ideetjes zien die ik zelf heb gemaakt voor mijn kinderen en mijn zus. Zelf heb ik fotootjes gebruikt die in het geval van mijn zus nostalgisch zijn. In het geval van mijn dochter en zoon, mooie herinneringsfoto`s.

Misschien mis jij de aankomende kerst  een dierbaar persoon, of dier  die er niet meer is, of wonen je kinderen of ouders in een ander land en wil je ze toch bij deze kerst betrekken, dan kan je ook zó n krans maken met fotootjes erin.

Je hebt nodig:

Een mooie (basis) krans misschien heb je er nog één op zolder liggen? (toevallig had ik dat zelf wel)
kleine luciferdoosjes
lijmpistool
uitgeprinte fotootjes of afbeeldingen

 
 
Zo simpel eigenlijk!
De fotootjes in de doosjes plakken en die in de krans doen. Je kan de buitenkant van de luciferdoosjes ook beplakken of als kadootje inpakken met mooi papier of oude kranten.


 
 
 

 
 
 
 







Deze krans heb ik voor mijn zus gemaakt,
Foto onder, voor mijn dochter.





 
 
 

 
 
 

 
 Voor mijn schoondochter en zoon een boompje van bont met daarop een foto van hun beide.

Op dezelfde wijze gemaakt  zoals ik de boompjes van oude kussen-slopen.



 
 
 
 
 
 
 
 
  Ze staan inmiddels voor het voorraam, verder laat ik graag in de volgende post foto`s zien van de rest van mijn kerstdecoraties. Het is niet veel en niet uitbundig...geen glitter...ik vind het erg mooi om prachtig opgetuigde kerstbomen te zien...bij anderen. Maar hier in huis hou ik het liever wat sober, rustig...net als vorig jaar. Met weinig kan je soms al veel bereiken. Mijn ervaring is: hoe meer
kerstspullen hoe eerder ik het weer zat ben. Maar dat is voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk, en des te leuker om bij elkaar verschillende stijlen te bewonderen.


Als laatste laat ik nog 2 foto's zien van een heel mooi geschenk wat ik zelf heb gekregen van die lieve goeie sint!
Zelfgemaakt en ook heel persoonlijk!




Een huisje...zo mooi in detail gemaakt! Met Youp en Goofy erop, een dierbare herinnering!
Dank je wel lieve Sint.



                                                                              lieve groetjes,
                                                              Nelleke


18 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke, ik heb weer genoten van je mooie verhaal en bijpassende, prachtige foto's OOO die corsetjes, wat zijn ze gaaf! Wat een werk maar o zo mooi, ze zijn die paar naaimachinenaalden die het je gekost heeft dubbel en dik waar, ik vind ze schitterend.
    Hopelijk komt je pakketje vandaag nog, zou leuk zijn. Hier valt het weer nogal mee, wat regen en wat hardere wind maar geen storm (noord brabant) Hopelijk houden we het zo zodat de sint ook hier kan komen hihi.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige korsetjes heb je daar gemaakt.!
    En dan het mooie verhaal erbij! Je hebt Sarah goed verwent!
    Dan wens ik jullie ook een mooie avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe krijg je het voor elkaar. Wat ziet het er mooi uit, alleen de verpakking is al bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo wat gaaf die corsetten dat is nog een wens voor mijn antiek pop die ik pas he
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooo wat gaafffff Nelleke
    dat is nog een grote wens voor mijn antiek pop wat heb je dat mooi gemaakt niet tezien dat je ze gemaakt heb
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nelleke,

    Ik wordt gek !!! Zo leuk weer echt super mooi gemaakt!! Ons heerlijk avondje zit erop en het was fantastisch!!! Erg verwend en verrast!!! Mooi blog post weer!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke en mooie corsetjes! Je bent ook heel erg goed met de naaimachine hoor.Het staat de pop erg mooi ook.
    Mooie oude prentjes van de Sint, echt guur december weer voor hem!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn de corsetjes voor Sara mooi geworden!
    26 jaar geleden heb ik voor mijn zelfgemaakte pop ook een corsetje gemaakt, echte baleinen er in, ik vond het een heel gepriegel. Kan me ook goed voorstellen dat er een paar naalden kapot zijn gegaan.
    Je hebt ze erg leuk afgewerkt met kant en verschillende stoffen gebruikt.
    Je mag er trots op zijn Nelleke!!
    Ook op je blog, het ziet er iedere keer weer fantastisch uit, mijn complimenten. Het is iedere keer weer een verrassing wat er komt. Ik geniet er iedere keer weer van!!!

    Alvast een gezellig weekend.

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoor de wind waait door de bomen..., dat sinterklaasliedje is echt van toepassing deze dagen! Wat heeft Sarah een mooi cadeautje gekregen van de Sint.
    Oh Nelleke, dat is leuk die kleine korsetjes, ze zijn net echt. Ik geloof dat je er enkele naalden op gebroken hebt, want zoiets stikken is beslist niet gemakkelijk maar het resultaat is top!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi, wat heb je dat weer geweldig mooi gemaakt Nelleke en ik vind Sarah zo'n geweldig poppetje dat jurkje wat ze aan heeft is ook zo super...

    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Nelleke

    Wat heb jij altijd fantastiche ideeen. Ik volg je al een hele tijd maar heb nog nooit een reactie kunnen plaatsen.Toen ik zag dat je weinig reacties kreeg van berenmaaksters wou ik toch extra mijn best doen om te reageren
    Ik ben al 15 jaar berenmaakster ook muizen hondjes en noem maar op
    Al wat je maakt is supper mooi
    nog veel succes en veel plezier in al wat je doet

    Lieve groetjes

    Leentje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is Sarah verwend zeg.
    Prachtig de korsetjes.
    Heel mooi gemaakt.
    Maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de kant waar je het lintje ziet als voorkant hoor.
    Mooi van kleur en roze vind ik helemaal erg mooi.
    Fijne dag nog vandaag.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow Nelleke, wat prachtige korsetjes en dat leuke verhaaltje erbij, ik heb weer echt genoten :)
    Ik zou er niets tegen hebben als de sint mij ook zo´n mooie doos met inhoud bracht hahaha :)
    Zo´n heerlijk post om te lezen, en de foto´s zijn prachtig, je hebt alles zo mooi gedecoreerd :)

    Lieve groetjes Mieke

    P.s de koffie was heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat een prachtige corsetjes! En wat maak je er altijd een mooi verhaal van, echt genieten!

    Liefs,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Allemaal,

    Wat een lieve reacties!!!
    Bedankt!

    En Leentje, wat leuk dat je me volgt.

    groetjess

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk om te bekijken deze mooie sinterklaas post met de corsetjes . Wat is die Sarah een bofkontje!
    Mooie foto's en een gezellig verhaal met prachtige sinterklaas plaatjes!
    Ik heb ook nog even je peperkoekmannetjes post gelezen , heb natuurlijk op fb al een reactie gegeven maar dit verhaal erbij is toch vele malen mooier!
    Wat een werk heb je weer verzet en oef stug stof van die corsetten dat is waar!
    Fijn weekend
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig gemaakt en het staat haar ook zo mooi. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.