dinsdag 28 januari 2014

kleine popjes, grote popjes en wandelwagentjes


Beste mensen,
Nog een paar daagjes dan is Januari 2014 ook alweer verleden tijd Kunnen we de eerste kalenderpagina al omslaan. Tja.... een winterdipje of niet....had zo gedacht om toch maar weer eens wat foto's te plaatsten, ik wil graag  alles bijhouden wat de nieuwe poppen betreft, op dit blog. De productie  gaat gewoon door hier, dus weer nieuwe popjes en nieuwe foto`s.


Hierbij wil ik meteen bedanken voor alle lieve reacties (hier en mails) op de pop : Lenny. Je ziet hier nog twee foto's van haar met de kleertjes aan, die ik haar uiteindelijk heb aangetrokken..









    

 Dan nu een heel ander poppen-type. Deze is van rubber...behoorlijk oud al. Rubber verkleurd in de loop van de jaren. Deze verkleurd helemaal vreemd....ze word zelfs blauw op de rug....het gekke is,.. dit gedeelte komt niet eens in het daglicht. Ik snap het proces
van rubber niet. Je kent misschien wel de ari-popjes, die werden vroeger veel gemaakt voor poppenhuizen. De type`s hieronder
(de twee rechtse) heb ik altijd zo leuk gevonden. Het gekke is dat de één wel verkleurd maar de ander niet...












 Nu zie je meteen mijn laatst gemaakte popje...ja echt...die linkse
die heb ik gemaakt....het is een cloontje van die andere Ari-popjes.



 Ze is 8cm. De originele Ari-popjes zijn 7 cm.
Ja tuurlijk...het was een priegelwerk maar....best gelukt hé?














 Voor bij die kleine popjes probeer ik wat speelgoed te verzamelen...vooral blik vind ik mooi...maar is behoorlijk duur op de verzamelmarkt. Dit wagentje is ook al een oudje.  














Over wagentjes gesproken.... ik heb pas een superleuk wagentje gekocht voor een nieuwe pop, op marktplaats bij Marianne. Het zag er zo leuk uit...en was helemaal niet duur, eentje met een netje..het zitgedeelte was felgeel, die heb ik zalm-roze geverfd. We hadden meteen gezellig contact, Marianne en ik, we hadden het over onze poppen e.d., en zodoende kijkt ze nu ook mee op het blog,
 Hey Marianne, als je kijkt....ik ben echt gelukkig met het wagentje, Het is voor een pop die ik nog niet laat zien hier (komt nog)...maar nu mag Leo tje er even in zitten.





 Pop Leo tje, (vernoemd naar mijn man) Is al een aantal weekjes klaar, maar ik had beloofd om het eerst op het poppenforum te zetten, dat heb ik reeds gedaan, nu zet ik hem op dit blog.





















Leo tje oogt als een  ontdeugend kereltje.... met een tikje verlegenheid erdoorheen. De andere ietwat beteuterd
kijkende poppen, zijn er maar klaar mee...met dit boefje erbij.





Tot zover deze post, ik ben op het moment druk bezig met foto`s plakken, op de ouderwetse manier, gewoon in een fotoalbum. Welke foto`s??
Van deze poppen natuurlijk! Gewoon leuk om alles bij te houden.
Lieve groetjes voor iedereen die dit leest.

                                                                               Nelleke

13 opmerkingen:

  1. Bambole speciali, tutte con un fascino unico!!!
    Patri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Me encanta su colección de muñecas,sobre todo las pequeñitas.Bss apretaos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een kunstenaar.
    En dat die popjes verkleuren, ach we worden er zelf ook niet mooier op als we ouder worden.
    Je hebt weer een mooie fotoreportage gemaakt. Ik heb er weer van genoten.
    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk allemaal weer, echt genieten!!!!
    Je bent knap hoor
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Nelleke, wat ben jij ijverig bezig zeg........de ene poppencreatie na de andere :)
    Ik ben helemaal weg van het kleine arikloontje, wat een schatje zo klein en lief, maar ook Leo-tje ziet er superrrr schattig uit, wat een kunstwerk, zo´n lief ondeugend gezichtje en ook al van die flinke beentje,dat ziet altijd zo leuk uit bij een pop !!
    Ik wens je nog een fijne week en veel plezier bij het foto´s plakken :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. liebe Nellleke,
    het hele huis vol met prachtige poppen, groot en klein, en ze zijn allemaal aardig voor elkaar.
    De kleine pop auto rolt op de weg in het voorjaar.
    Voor het poppenhuis jullie allemaal verkleed.

    een groot compliment .......... ♥

    liebe Grüße von Anna Luise
    (liefde Nelleke, ik had je “liefde commentaar" geschrapt, de technologie is de schuld, kijk als ik verwijderde het probleem!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent weer druk bezig geweest, Nelleke.
    Je hebt weer prachtige poppen gemaakt, of ze nu klein zijn, of wat groter!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke,
    Wat zijn het toch schatjes je handmade dolls, zo prachtig om zien, je hebt er ook weer een mooie fotoreportage van gemaakt. Weet je dat Lenny op de eerste foto hetzelfde geboortekaartje in handen heeft als dat van bij mijn geboorte? En dan ook nog het leuke lammetje erbij!
    Ik heb ook een rubber pop en ze ziet helemaal geel, echt niet om aan te zien, maar ik wil ze niet wegdoen, het is de eerste pop die ik kreeg en de enige die ik nog heb. Je Ari kloon-popje is helemaal om weg te smelten, ik sta steeds weer versteld hoe mooi je die oogjes kan schilderen.
    Nog veel plezier met je poppenfotoboek!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ikwas als kind al erg gek op die kleine mini rubberen popjes,ik speelde met mijn zus erme in ons poppenhuis. Ze heeft dat popje nog bewaard en onlangs aan mij gegeven, kun je nagaan hoe oud dat is haha.
    Je hebt jouw nieuwst heel knap gemaakt met het wollen vestje.
    Het poppenwagentje is ook origineel en oud.

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige poppen en wagentjes laat je ons weer zien. Ik heb genoten van de foto`s.

    Lieve groeten van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Nelleke,
    Wat verras je ons weer met foto's van je mooi poppen!!
    Heerlijk! En wat een klein schatje heb je gemaakt!
    Even een tip voor je, er is een Amerikaanse site over het restaureren van oude barbie poppen. De hoofdjes van de oude barbies willen ook nog wel eens verkleuren.
    Er blijkt een stofje voor te bestaan om ze te ontkleuren.
    Google maar eens.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi Nelleke, meis wat een geweldige poppen heb je toch en wat maak je ze toch zow knap echt die kleine Ari popjes heb ik ook nog ergens in een kastje liggen maar die je zelf hebt gemaakt super lief...

    Zo'n wandelwagentje heb ik ook nog op zolder staan daar heb ik nog zelf mee gespeeld hihihi...

    Fijn weekend,
    liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie dat ik het een en ander heb gemist door alle drukte. Wat een bijzondere poppetjes, ik heb ze nog nooit gezien en ik loop toch ook al wat jaren mee. 8 cm...dat is inderdaad een gepriegel maar voor jou weer een uitdaging en héél goed gelukt! Ziet er weer fantastisch uit. MÓÓI geschilderd en wat een leuke meubeltjes heb je erbij! Je hebt het allemaal weer zó leuk gecombineerd Nelleke!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.