dinsdag 11 februari 2014

Hartjes-inspiratie





Hallo mensen,


Ook al doe je verder niks met valentijn, het is toch altijd leuk om met hartjes bezig te zijn.
Een van de ingrediënten die bij Valentijn horen!

Vorige jaren had ik wat hartjesdozen gemaakt, ook laten zien op het blog, volg je het nog niet zo lang... kijk dan eens bij deze link HIER en HIER(op het woordje hier klikken)
Er staat ook een beschrijving bij.

Ik had toen een aantal hartjesblikken van Dove gevonden bij een kringloop, één ervan had ik nog ergens staan, na een zoektocht door het huis, vond ik hem.
Die doos laat ik zo zien, eerst een paar fotootjes van een hartje wat ik vorig jaar ook had gemaakt, maar niet op het blog heb staan.
Het is een hartje gemaakt van een stukje deken (oud groen) daaromheen heb ik een randje gehaakt. In de midden een romantisch fotootje en daarom heen weer een randje van wol.




 Ik gebruik hem ook wel eens als speldenkussen, maar nu hangt hij aan de  ijzeren luikjes, deze luikjes had ik vorig jaar in Frankrijk gekocht.




 Het idee om zón hartje te maken had ik van de eerder gemaakte waxinehouders, (die heb ik ook al eerder laten zien, anders kijk je nog even op deze link:HIER)   Ze zijn van dezelfde deken en ook daarop hetzelfde wol.
























Nu dan de nieuwe doos, Ook weer een blik van Dove. Ik heb een afbeelding van een roos uitgeprint op Calque papier, die bovenop de deksel geplakt, dat gaat een beetje kreuken maar vind ik wel een leuk "brocant"effect geven. Restjes vitrage rondom de afbeelding met daarboven op kleine roosjes en kraaltjes. Rondom de deksel heb ik een gerimpelde  strook wol/vilt  stof vastgeplakt (met lijmpistool) Zodat het geheel een beetje volume krijgt en een zachte uitstraling. Ook de onderkant van de doos plak ik af met deze stof.












Met een zachtroze strik van fluweel werk ik
het hart af.














Deze laatst foto heb ik speciaal gemaakt voor een aantal mensen die mijn blog volgen die op dit moment in een moeilijke periode zitten. En als je dit leest...en het zelf ook moeilijk hebt, is hij ook voor jou!
Een hart onder de riem voor alle moeilijke momenten, veel sterkte!


lieve groetjes,

                                                    Nelleke



12 opmerkingen:

  1. Ha lieve Nelleke,

    Nu even een reactie op je hartjes maar ik ga ook nog op je pop reageren hoor. Hartjes blijven altijd leuk en jij hebt ze weer fantastisch mooi gemaakt. Leuke combinatie met het lichtje. Hartendoos met een rozenprint is ook prachtig. Rozen kunnen eigenlijk ook altijd, hou ik ook zo van. Ik geniet telkens weer volop van al je mooie dingen.

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke,
    dank je wel voor je lieve berichtje op mijn blog en ja, ik hou ook van hartjes dus dit berichtje met alle mooie harten is echt iets voor mij. Wat is het toch mooi, wat een warme, romantische uitstraling heeft het weer. De dove doos is super, geweldig bedacht en gedaan, ziet er allemaal fantastisch uit!
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke,

    Natuurlijk weer genieten van al dat moois en al die harten daar wordt ik toch zo blij van!! Waar ik ook zo blij van wordt zijn die kleine zachtgele kuikens!!

    Echt weer een schitterende post met een duidelijke boodschap!!

    Love is in the air!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een idee Nelleke om een deken te gebruiken. Je moet er maar opkomen. Het staat heel mooi.
    Ook het hartendoosje is schitterend en zo mooi afgewerkt. Alles past heel mooi bij elkaar.
    Bedankt voor de bemoediging.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve nelleke,dank je wel voor je lieve berichtjes !!
    Wat gezellig en romantisch al die mooie hartjes, ik vindt hartjes blijven altijd leuk :)
    De doos heb je super mooi gemaakt, en wat een lief idee dat het een hart onder de riem is voor alle moeilijke momenten, dank je wel :)
    Ik wens je nog een fijne week.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blogpost Nelleke, het hartje op de luiken is ook leuk bedacht, ben gek op de luikjes!En het andere hart is prachtig, echt "origineel"
    mooi met dat zachte wit, dank je wel voor het hart onder de riem, dat heeft een mens wel eens nodig,

    lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Nelleke,
    Wat een prachtstukjes heb je weer gemaakt, echt hartverwarmende hartjes!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Nelleke,

    Super mooi, je hartjes.
    Wij doen ook niks aan Valentijn, maar hartjes zijn altijd leuk!!

    Goed idee van je om op dat papier te printen. Zo maak je je eigen papier. Doe dat ook wel eens met stof.

    Fijne dag,hier schijnt het zonnetje.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. liebe Nelleke,

    hoe mooi alles komt uit het hart ............................
    uw ontwerp rond het hart!

    Het Goethe schreef eens, "Het moet uit het “hart“ komen, die moet beslissen over het hart."

    liefde groeten in het voorjaar van Anna Luise ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige harten!
    Het is echt de tijd om daar mee bezig te zijn. Ik vind het heerlijk om te doen!
    Alhoewel ik helemaal niets met Valentijnsdag heb.
    De dove doos is echt heel mooi geworden.
    Echt heel romantisch!
    Zo helemaal mijn stijltje!

    Veel liefs! Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer zo leuk om te zien hoe je iets omtovert in je eigen romantische stijl. Fijne Valentijnsdag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is weer een heerlijke hartjes post Nelleke!
    Inderdaad hartjes vlijven altijd leuk om te maken en jij verzint ook steeds de origineelste dingen!
    Mooi hoor dat groene deken hart met daarbij die kaarsen houders!
    Het dove blikje met de bloem is weer heel anders en ook prachtig en wat lief om zo mensen een hart onder de riem te steken!
    Fijne zondag
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.