dinsdag 18 februari 2014

Nofke

Lieve mensen,

Een poos geleden heeft mijn vriendin Ella me gevraagd ter zijne tijd een pop voor haar te maken. Een type zoals  pop: Willenelleke. Een pop maken is niet zo gemakkelijk, ik ben er best een poos mee bezig, een pop voor iemand anders maken is nog moeilijker. Maar op de lange termijn kan ik natuurlijk niet alle poppen zelf houden en is zón opdracht wel eens goed. Ik heb eerder poppen gemaakt voor andere mensen maar die hadden al een basis, deze pop voor Ella is er één die ik helemaal zelf  heb gemaakt, ook het maskertje. Gisteren was ze klaar en hier zijn de foto`s.



 Hier is het moeilijkste al achter de rug, het lijf is op één arm na klaar. ik heb voor het lijf een oudroze linnen gebruikt. In de buik zit houtwol, in de armen wol/katoen.





 De kleding maak ik dit keer zelf, Willenelleke heeft een mooi jurkje aan, datzelfde modelletje maak ik na, maar deze krijgt lange mouwen.
Ik neem een beige kleur stof,die past mooi bij haar haar. er komt een oud gehaakt stukje aan de bovenkant. Maar eerst natuurlijk ondergoed. Ik heb een oude niet gebruikte  vintage onderbroek, die stof leek me er erg leuk voor, zie foto hieronder...








Terwijl ik driftig aan het naaien was, hield Ella zich met de naam bezig...ze bedacht de naam NOFKE! De letters van mijn voor en achernaam zitten daar in. Ze heeft me dus vernoemd. Ella heeft hiermee meteen een naam bedacht voor mijn handgemaakte poppen, die ik dus voortaan Nofke-poppen ga noemen.



 Dit is dus een Nofke-pop nummer 1.






 Het jurkje komt net boven de laarsjes te hangen, (deze heeft Ella op de laatste poppenbeurs zelf gekocht) Ik maak nog een mutsje bij het jurkje en klaar is Nofke!
Ze mag nu even poseren.... zie verder de foto`s.















 Willenelleke komt kennis maken met Nofke, het is alsof ze haar tweelingziel ziet!.





















Dan komt het moment om afscheid te nemen....als je zo'n poos bezig bent met een werkstuk, vooral met een pop, ga je je er gek genoeg aan hechten.

Maar de reactie van Ella. is de reden waarom ik er meteen geen moeite meer mee heb. Ze is er mee in de wolken!!



En ach....ik heb meteen weer nieuwe inspiratie om een volgende Nofke-pop te maken.

tot zover.....

bedankt voor je bezoekje en lieve groetjes,

                                                                            liefsss,
                                                                                           Nelleke

17 opmerkingen:

  1. Och Nelleke wat een schatje!!!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is Nofke een lieverdje zeg,prachtig gemaakt! Kan me goed voorstellen dat jouw vriendin helemaal in de wolken is, Nofke krijgt vast een warm thuis daar!

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijpelijk Nelleke dat je vriendin in de wolken is met Nofke. Ze is echt prachtig...wat een kunstwerk. Leuk dat je nu een naam hebt voor de poppen die je zelf maakt. Nr. 1 zal je niet meer vergeten..

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Nelleke, leuk dat je poppen nu een eigen merknaampje hebben, goed bedacht trouwens, Nofke!
    Ze is weer prachtig geworden, kan goed geloven dat Ella in de wolken is met haar nieuwe pop, het is weer een prachtstuk geworden! Doe zo verder, je bent goed op dreef!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een schatje is dit en wat heb je deze schitterend gemaakt. Wat knap dat je dit helemaal zo zelf kunt, ook de kleding, helemaal af en ik vind het een toppertje hoor. Nou, eigenlijk toppertjes, zo leuk zoals ze samen op de foto staan, een groot compliment. Ja, ik kan me indenken dat het soms moeilijk is om afscheid te maken, er zit zoveel van jezelf in en dan bedoel ik niet alleen al alle tijd. Gelukkig komt hij goed terecht en de naam die gekozen is voor je poppen is super!
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo Nelleke, het begin van je poppenlijn, helemaal te gek!!! NOFKE NR 1.
    Een prachtig mooi lijf heeft Nofke en prachtige kleertjes.
    Die onderbroek....dat is toch helemaal geweldig! En de laarsjes, het past allemaal weer bij elkaar. Mooi jurkje heb je gekocht Ella!
    Erg leuk dat je samen met je vriendin Nofke hebt zien groeien. Van harte gefeliciteerd!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is Nofke een plaatje geworden!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat Ella daar blij mee is!
    Echt prachtig!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Nelleke,

    Nou Nofke is echt een fraai exemplaar en wat een leuk idee om het Nofke poppen te noemen!!!

    Ze is erg mooi gelukt en leuk dat ze ook gelijk op reis mag gaan!!!

    Ben benieuwd naar je volgende Nofkes die zeker komen!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, lieve Nelleke, wat een kunstwerk weer, ze ziet er zooo schattig uit, en wat een leuk naam, en vooral fijn dat je nu eindelijk een hele speciale eigennaam voor je poppen hebt, heel mooi bedacht :)
    Ik heb heel erg van je post genoten, en verheug me al op (veel) nieuwe Nofke´s :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Nelleke wat is Nofke leuk geworden, een hele kunst. En de kleertjes vind ik ook zo leukde stof van het ondergoed. Je vriendin zal erg blij zijn met de nieuwe pop! Zo te lezen al,
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. meine liebe Nelleke, Puppenmutti!

    "De Nelleke" met gouden handen, kleine glimlach ..............
    Zo mooi als je het werkte weer, met hart en ziel. Nu is de pop kan lopen in de wereld. Met kleding, schoenen en muts, goed verzorgd!
    Een liefdevolle karakter het is langs de weg genomen.

    Mooie foto's, worden de kleuren montage over de pop met kleding

    Ein paar “BLÜMCHEN“ für dich !!

    liebe Grüße von Anna Luise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi lieve Nelleke
    wat een prachtige pop heb je gemaakt.
    ongelooflijk als iemand dit in zijn vingers heeft.
    en dan die kleertjes , die zo mooi en nostalgisch zijn.
    ze zal er heel blij mee zijn en dat het gewaardeerd wordt is een ding wat zeker is.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a lovely post.
    Your dolls are very romantic and sweet.
    Love
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nofke, wat een pracht naamwoord een geweldig mooi poppenkind van je!
    Kan me zeker voorstellen dat je er aan gaat hechten, zeker nog omdat dit je eerste helemaal zelf gemaakte pop is .....en wat is ze knap met haar mooie kleertjes aan!
    Fijn dat de ontvangster er super blij mee was en jij hebt dan nog deze mooie foto reportage die pakken ze je niet meer af.
    Alvast een fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi Nelleke, wat is deze ook weer mooi geworden en de kleding super gaaf...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh , wat een lieverdje is Nofke geworden. Heel leuk om een "merknaam" aan je eigengemaakte poppen te geven. Ook de kleertjes zo mooi gemaakt !!
    Jij geniet van al dat moois maken en wij omdat we het mogen zien !!
    Lieve groeten Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.