zondag 2 maart 2014

Lentenummer van het vakblad: Poppen en Teddy-Beer

Lieve mensen,

Het lentenummer van het vakblad: Poppen & Teddy-beer, is uitgekomen met wederom leuke artikelen, een leuk berenpatroon op pag.13, een haakbeschrijving van een wiegje  op pag. 10, een mooi project over inktvisjes haken voor te vroeg geboren kindjes, op pag.21. verder nog verhaaltjes en foto`s van poppenmaaksters met hun poppen en beren. Maar....ook nog....
op pag. 8 en 9





 Een artikel van mijn poppen en poppenliefde. Vandaar dat deze twee hier in de kist al hun aandacht daarop hebben gericht.












Jammer genoeg is dit leuke blad niet meer verkrijgbaar bij de gewone boekenhandel, wat voorheen wel altijd het geval was. Het blad  is tegenwoordig ook in tweeën gesplitst, ene kant voor de poppen, andere kant voor de beren.

Ik verbaas me erover...want gevoelsmatig gaan weer steeds meer mensen poppen en beren maken. Er is genoeg te zien op heel internet. Maar misschien is dat ook wel de oorzaak...ik weet het niet.
Niet iedereen is natuurlijk een poppen of beren-mens, zoiets moet je wel leuk vinden. Maar het blad bied veel meer dan alleen maar foto's van beren en poppen, er zit altijd een gratis patroon bij, koop maar eens een patroon apart...dat kost al de prijs van het blad alleen.

 Verder staan er adressen van beurzen e.d. in en nog zoveel meer.
Maar goed, het blad bestaat gelukkig nog wel en is nog te bestellen, ik hoop dat het zo blijft of nog beter: dat het  weer aantrekt. 

Ik merk het zelf ook met mijn blog..het feit dat dit een poppen-blog met bijpassende titel is, trekt het minder lezers, terwijl lang niet al mijn posten over poppen gaan...het gaat ook over brocante, ideetjes en allerlei andere onderwerpen.
Had dit blog een andere naam..iets met bloemen of brocante of kaarten, dan had het meer lezers aangetrokken. Ik weet dat uit ervaring want mijn andere, vorige blog had een andere naam en veel meer lezers.
Echter....ik ben niet afhankelijk van mijn blog, ik vond het altijd een leuke  aanvulling op mijn hobby en de poppenliefde blijft bij mij gewoon bestaan, dus de naam heb ik nooit veranderd.













































De laatste foto's nog wat van mijn kalender en de  voorjaarsschoonmaak hier...als aansluiting op de vorige post, waar ik een hele hoek heb veranderd. Deze hoek, de poppenhoek is inmiddels ook weer stofvrij, er is  niet veel veranderd want ze zijn allemaal veel te opgewonden over het artikel in het poppenblad, waarvoor ik Nico Heins hartelijk bedank die me dit heeft aangeboden.

                                     en nu dan nog: veel kijk en leesplezier op dit blog verder, ik vond het altijd erg leuk om foto`s te maken en verhaaltjes te schrijven, het artikel in het poppenblad is voor mij persoonlijk een mooi hoogtepunt, net als alle leuke reacties die ik in de afgelopen jaren hier heb mogen ontvangen. Daar kan ik nog jaren op teren.


Dit klinkt allemaal als een afscheid, wat het bloggen betreft, dat dat is het ook! Mijn poppenverhaal is wat dit blog betreft uit! Er staan 154 blogposten op, in de eerste post begon ik mijn poppenstory te vertellen, hoe het allemaal begon, e.d.
Daarvoor had ik dus al een ander blog (Loesje maakt van niets tot iets) en weer daarvoor deed ik mee met het woonforum van picasa. Na zoveel jaar.....,  zoveel fotos......,, zoveel verhaaltjes vind ik het welletjes geweest.

Om mensen nog in de gelegenheid te stellen die pas mijn blog hebben ontdekt en het graag willen bekijken blijft het openbaar staan. Onderaan staan de titels van alle geplaatste posten, even er op klikken dan kom je op betreffende post.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die me heeft gevolgd en de leuke contacten.

Ook op pinterest kun je me nog steeds volgen, daar plaats ik ook nieuwe foto's van werkjes en poppen) veel kijk plezier.



                                   link










  liefs  voor jullie allemaal,

                                                        Nelleke